וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים זעמו על אמירות נתניהו; ההכרעה בחוק הפונדקאות נדחתה

ש"ס ויהדות התורה יצאו נגד דבריו של ראש הממשלה לפיהם הוא תומך בפונדקאות לאבות יחידנים ואיימו: "אם נתניהו פוגע בנו ככה, לא נתמוך גם בחוק הלאום". הסערה התעצמה אחרי שח"כים מכולנו ביקשו להצביע על השינוי. בעקבות כך, הוחלט לדחות את הדיון בחוק עד להשגת הסכמות

עריכה: תומר לוי

ש"ס ויהדות התורה הביעו אמש (שני) זעם על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא תומך בפונדקאות לאבות יחידנים ודרשו מנתניהו שיחזור בו. האיום של החרדים ניתן בשיחות סגורות בפאתי מליאת הכנסת, לאחר שח"כים בקואליציה, בהם ח"כ מרב בן ארי מכולנו, דרשו לתמוך בהסתייגות שמאפשרת פונדקאות לאבות יחידנים.

הח"כים בקואליציה הסבירו כי אם נתניהו תומך במהלך אין סיבה שהם לא יצביעו בעד. חלק מנציגי החרדים שהתגודדו במליאה דרשו למשוך את החוק והצהירו כי "אם נתניהו פוגע בנו ככה, אז אנחנו לא נתמוך גם בחוק הלאום". בעקבות זאת, יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם החליט להוריד את החוק מסדר היום וההצבעה על החוק נדחתה להמשך השבוע עד להשגת הסכמות בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
לא מחכים יותר על הקו: חברות יחויבו לתת מענה אנושי תוך שש דקות
בתגובה להצתות: ישראל סוגרת את כרם שלום גם למעבר גז ודלק
"לא פחות מבגידה": טראמפ פקפק בגופי המודיעין וספג ביקורת חריפה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
הביע תמיכה בפונדקאות לאבות יחידנים. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

התרעומת של החרדים הגיעה אחרי שנתניהו אמר אמש כי "אם אפשר לתקן עכשיו אז עכשיו ואם לא, אז בהמשך באמצעות הצעת החוק של ח"כ אמיר אוחנה". אולם, על אף שנתניהו הביע תמיכה בפונדקאות לאבות יחידנים, לוואלה! NEWS נודע כי הוא לא התכוון לערוך את השינוי בחוק. זאת למרות שהייתה אפשרות כזו. "יש כאן שאלה האם יהדות התורה תתמוך", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, כשח"כ אמיר אוחנה אמר שיש לו הסתייגות שמתקנת את החוק באופן שיאפשר פונדקאות לאבות יחידנים.

יו"ר הקואליציה אמסלם מיהר לדחות את האפשרות להצביע בעד ההסתייגות הזו וטען כי "אי אפשר להכניס את שעה שעה לפני שזה עולה למליאה בקריאה שניה ושלישית. אנחנו לא יכולים להצביע בעד התיקון לחוק בניגוד גמור לעמדת החרדים". אמסלם הוסיף כי "אמרתי לאמיר אוחנה שיגיש הצעת חוק ואנחנו נתחיל להתגלגל איתה". אוחנה תהה באותו הזמן בפני הנוכחים "האם זה יעבור ועדת שרים", אך לא נענה.

עוד באותו נושא

נתניהו מצהיר: "תומך באפשרות של פונדקאות לאבות יחידנים"

לכתבה המלאה
יו"ר הועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, ח"כ דודי אמסלם. נעם ריבקין, דוברות הכנסת,
מיהר לדחות את ההצבעה. אמסלם/נעם ריבקין, דוברות הכנסת

אוחנה, שהבין כי התיקון לפונדקאות לאבות יחידנים לא יעבור בקואליציה עם המפלגות החרדיות, ביקש מנתניהו להסתפק באמירת תמיכה בלבד. "זה נתפס רע מאד", אמר אוחנה לנתניהו. "לבוא ולחוקק שוב חוק מפלה זה נתפס רע. זה לא רק ברשת זה גם ברחובות. 2,500 איש הגיעו להפגנה במוצאי שבת. לא יודע מתי הפגנה נגד מסתננים הוציאה לרחובות 2,500 איש או אפילו רבע מזה. אם אין ברירה, אולי אדוני יכול לרכך לפחות, באמירה שאדוני רואה את הדבר הזה כדבר חיובי ושיפעל לשפר את זה בהמשך. זה ירכך את הביקורת".

תיקון החוק נוצר בעקבות בג"ץ שהגישו איתי פנקס ארד מעמותת "אבות גאים" ואמהות יחידניות בדרישה לתקן את האפליה בחוק. בג"ץ הורה למדינה לבצע תיקון בחוק. אלא שהחוק המתוקן נתפס כלא שיווני מפני שהוא מונע מגברים את הליך האבהות. בעקבות דבריו של נתניהו אמר פנקס ארד כי "דבריו החד-משמעיים עשויים להיות היסטוריים".

דיון בנושא חוק הלאום בראשות ח"כ אמיר אוחנה 10 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
ביקש מנתניהו לרכך את הביקורת. ח"כ אוחנה/מערכת וואלה! NEWS

עשרות מפגינים חסמו אמש את רחוב קפלן בתל אביב במחאה על החוק שעתיד לעבור. "חוק הפונדקאות שעומד לעבור, בחסות ראש הממשלה הוא חוק שמדיר את ההורות הגאה בכוונה ברורה. אם ראש הממשלה תומך בתיקון החוק שיעצור אותו עכשיו, אין שום בהילות להעביר אותו במתכונת הנוכחית", אמרו מארגני המחאה. "השנה היא 2018, זו שנה שבכל העולם להטב"ים מתקדמים לשוויון ורק במדינת ישראל מחוקקים נגד הקהילה הגאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully