וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מצהיר: "תומך באפשרות של פונדקאות לאבות יחידנים"

רה"מ אמר לח"כ אוחנה כי ישמח לתקן את חוק הפונדקאות שצפוי לעלות הלילה להצבעה ומפלה זוגות חד-מיניים גבריים, "עכשיו, או בהמשך באמצעות הצעתך". למרות תמיכת נתניהו בתיקונו, החוק יעלה להצבעה עקב התחייבות לבג"ץ. ח"כ גבאי: "נתניהו, לך עם האמת שלך"

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי הוא תומך בפונדקאות לאבות יחידנים. "אם אפשר לתקן עכשיו אז עכשיו ואם לא, אז בהמשך באמצעות הצעת החוק של ח"כ אמיר אוחנה". חוק הפונדקאות המתוקן עבר בשבוע שעבר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. הוועדה סיימה לדון בהצעת החוק המתירה פונדקאות רק לנשים יחידניות ומונעת מגברים יחידנים או זוגות של גברים לגשת להליך פונדקאות.

תיקון חוק הפונדקאות יעלה הלילה להצבעה בכנסת, למרות דבריו של נתניהו בסיעת הליכוד. יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון אמר בפתח ישיבת הסיעה כי הוא "שמח לבשר לקהילת הלהט"ב כי סיכמתי מול יו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי חוק הפונדקאות, חוק שמקבע את ההפליה הבלתי הגיונית כלפי מאות אלפי אזרחים ואזרחיות לא יעלה". למרות הסיכום, אמסלם אמר כי הוא נאלץ לעלות את החוק לאור התחייבות של משרד הבריאות בבג"ץ לאשר את החוק עוד במושב הנוכחי. חסון אמר אחר כך כי "האופוזיציה תלחם היום במליאת הכנסת עד השעות הקטנות שחוק הפונדקאות לא יעלה בנוסח הקיים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על ההדלפות: "אי אפשר לנהל קבינט בציוצים בטוויטר"
לא רק דאעש: אירופה נלחמת בטרור אך שוכחת מי עומדת מאחוריו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
תומך בתיקון החוק. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

תיקון החוק הגיע בעקבות בג"ץ שהגישו איתי פנקס ארד מעמותת "אבות גאים" ואמהות יחידניות בדרישה לתקן את האפליה בחוק. בג"ץ הורה למדינה לבצע תיקון בחוק. אלא שהחוק המתוקן נתפס כלא שיווני כיוון שהוא מונע מגברים את הליך האבהות. פנקס ארד אמר בעקבות דבריו של נתניהו כי דבריו "דבריו החד-משמעיים עשויים להיות היסטוריים".

הערב פנה יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי לנתניהו ואמר כי סיעתו תתמוך בתיקון שיאפשר פונדקאות לאבות יחידניים. "אני יודע וכולם יודעים שעוד הלילה אפשר להעביר את התיקון", אמר גבאי. "לך עם האמת שלך, מובטח לך גם רוב עם 24 האצבעות שלנו. למה שלא נשמח הערב הרבה מאוד ישראלים טובים, וגם את ח"כ אוחנה?".

עשרות מפגינים חסמו הערב את רחוב קפלן בתל אביב במחאה על החוק שעתיד לעבור. מהמשטרה נמסר כי ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לצומת ולבחור בדרכים עוקפות ."חוק הפונדקאות שעומד לעבור, בחסות ראש הממשלה הוא חוק שמדיר את ההורות הגאה בכוונה ברורה. אם ראש הממשלה תומך בתיקון החוק שיעצור אותו עכשיו, אין שום בהילות להעביר אותו במתכונת הנוכחית", אמרו מארגני המחאה. "השנה היא 2018, זו שנה שבכל העולם להטב"ים מתקדמים לשוויון ורק במדינת ישראל מחוקקים נגד הקהילה הגאה".

עוד באותו נושא

"אי אפשר להמשיך ככה": העימות סביב ההדלפות מהקבינט נחשף

לכתבה המלאה
הפגנה של עשרות להטבים בצומת השלום במחאה על חוק הפונדקאות 16 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה לתיקון חוק הפונדקאות בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה בעקבות תמיכתו של נתניהו בתיקון כי "פתאום נזכר ראש הממשלה שיש חוק פונדקאות וח"כ ממפלגתו שהוא הומו עם ילדים מפונדקאית מחו"ל, איפה היה ראש הממשלה עד היום? כנראה חמק לו תוך כדי טיפול בטרור העפיפונים. יש הסתייגויות, תעלו, אתם מפלגת השלטון. אנחנו נתמוך".

(עדכון ראשון 17:47)

הפגנה של עשרות להטבים בצומת השלום במחאה על חוק הפונדקאות 16 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
המפגינים חוסמים את התנועה בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully