וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההדלפות: "אי אפשר לנהל קבינט בציוצים בטוויטר"

16.7.2018 / 16:07

קטעי הדיון שדלפו מפגישת הקבינט המדיני-ביטחוני והביאו לעימותים בין השרים ספגו ביקורת מצד ראש הממשלה. גם כחלון תקף: "אלו דיני נפשות. תומך בכל מהלך שימנע הדלפות וירתיע שרים מהן". לפיד במליאת הכנסת לנתניהו: "הדלפת מהקבינט בזמן מבצע צבאי"

צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי הוא "לא מאמין בהדלפות". לדבריו, "אי אפשר לנהל קבינט בציוצים בטוויטר". נתניהו אמר את הדברים לאחר שקטעי דיון מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אתמול דלפו והביאו לעימותים בממשלה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את נתניהו במליאת הכנסת ואמר "אתה הדלפת מהקבינט בזמן מבצע צבאי, קבינט שאני ישבתי בו". שר האוצר משה כחלון אמר כי "נושא ההדלפות מהקבינט המדיני-ביטחוני הוא מאוד חמור, אלו דיני נפשות". בישיבת סיעת כולנו אמר כחלון כי "כרגע מתקיים דיון בקבינט בנושא הזה, אבל עוד לא נסגר שום דבר. אני תומך בכל מהלך שימנע הדלפות וירתיע שרים מהן".

ההדלפות מישיבות הקבינט הן אחד הנושאים הטעונים בין שרי הקואליציה, והביאו לעימות פומבי בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לבין שר החינוך נפתלי בנט. מפלגת הבית היהודי, שבראשה עומד בנט, טענה כי ליברמן הוא "שר ביטחון חלש, נבוך ושקוף". זאת, בתגובה לביקורת שליברמן השמיע כלפי בנט על העימות שהתקיים בינו לבין הרמטכ"ל בישיבת הקבינט האחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
"הגיע הזמן לדבר על היחסים": טראמפ נפגש עם פוטין בהלסינקי
מחלוקת נוספת בחוק הלאום: החרדים מתנגדים לסעיף השפה העברית
רק 32% מהמתמחים שניגשו לבחינות ההסמכה לעריכת דין - עברו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בביקור בשדרות, 16 ביולי 2018. אילן אסייג חדשות הארץ, פול צלמים
"לא מאמין בהדלפות". נתניהו בעוטף עזה, היום/פול צלמים, אילן אסייג חדשות הארץ

גם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי תקף את ההדלפות מהקבינט ואמר כי "לצערנו מערכת הביטחון היא היחידה ששוקלת שיקולים ביטחוניים ולכן גם מדליפים נגדה ונגד הרמטכ"ל. אחרי שמדליפים נגדו שולחים את הטרולים שלהם להציג אותו כרכרוכי. את האיש שאחראי לאסטרטגיית הדאחיה, אותי אתם מציגים כמי שלא רוצה להפעיל כוח?".

"להתנצח עם הרמטכ"ל בשביל כותרת? להדליף לתקשורת? אין גבולות, אין קווים אדומים. וגם מלחמה מיותרת היא לא קו אדום עבורם"", הוסיף גבאי.

כבר אתמול, באותה הישיבה שעסקה במצב הביטחוני בדרום, התנהל דיון בנושא ההדלפות, כששר הפנים אריה דרעי פנה לראש הממשלה וביקש ממנו לטפל בנושא ההדלפות מהפורום הסגור. "אי אפשר להמשיך ככה", אמר דרעי. ליברמן הצטרף והתריע כי מודלפות תכניות מבצעיות "הפוגעות בביטחון המדינה". בנט ואיילת שקד הציעו לראש הממשלה לבצע בדיקת פוליגרף לשרים, ונתניהו שאל: "האם יש למישהו מכם התנגדות שאשלח את כולם לפוליגרף?". השר כץ הביע התנגדות ואמר כי הוא מתנגד לבדיקות שרים בפוליגרף, ואמר שהדבר "לא ראוי".

עוד באותו נושא

"אי אפשר להמשיך ככה": העימות סביב ההדלפות מהקבינט נחשף

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון טקס יום השואה ביד מרדכי. לירון מולדובן
שר האוצר משה כחלון טקס יום השואה ביד מרדכי/לירון מולדובן

בעבר נתניהו שקל לעשות בדיקת פוליגרף לשרי הקבינט כדי להתמודד עם תופעת ההדלפות ובשנה שעברה, לאחר גל הדלפות נוסף, ראש הסגל שלו יואב הורביץ יצא נגד התופעה בתקיפות. עם זאת, בסופו של דבר מעולם לא נערכה בדיקה שכזו לשרים. שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע בשנה שעברה כי הוא מתכוון לקדם חוק שיחייב את שרי הקבינט בבדיקות פוליגרף תקופתיות, אך זו היא לא קודמה. ועדת עמידרור שמונתה ב-2016 כדי לייעל את עבודת הקבינט נטו גם להמליץ על בדיקות אמת תקופתיות של השרים, אך ההמלצה לא נכללה בסופו של דבר בדוח הוועדה.


מישיבת הקבינט אתמול דלפו ציטוטים שונים לכלי התקשורת, ובין היתר דווח ב"חברת החדשות" על עימות בין בנט לבין רמטכ"ל גדי איזנקוט. לפי הדיווח, בנט שאל את הרמטכ"ל בדיון מדוע "לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות? אין כל מניעה משפטית". הרמטכ"ל השיב לבנט שהוא לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים "זה נכון" ואמר ש"להפיל פצצה ממטוס" על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים, "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully