וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התאבדות מנהל המחלקה: ההסתדרות הרפואית מקימה ועדת בדיקה

היו"ר החדש פרופ' ציון חגי הודיע לרופאים החברים בהסתדרות הרפואית על הקמת הוועדה, שבראשה יעמוד השופט סלים ג'ובראן. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, מתמחיו של ברזובסקי התלוננו על רמה אקדמית נמוכה ובעקבות תלונתם החל הליך בירור של ההסתדרות הרפואית

שבוע אחרי שנמצאה גופתו של מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, החליטה ההסתדרות הרפואית על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת ובלתי תלויה להתאבדותו. יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י) החדש, פרופ' ציון חגי, הודיע אמש (ראשון) במכתב לכלל הרופאים החברים בהסתדרות על הקמת הוועדה, שבראשה יעמוד שופט בית משפט העליון בדימוס והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, סלים ג'ובראן.

בליל יום שני נמצא ד"ר אלכס ברזובסקי כשהוא תלוי במתחם חדרי הניתוח ומכתב התאבדות לצדו. במכתב האשים ברזובסקי את ההסתדרות הרפואית (הר"י) בכך שפגעו במעמדו הרפואי באופן לא מוצדק כשאסרו עליו להמשיך להכשיר מתמחים חדשים במחלקה. כמו כן, נטען במכתב כי בהר"י ביקשו להצמיד לד"ר ברזובסקי מומחה מעליו שיפקח על תהליך הכשרת המתמחים, דבר אשר פגע בו באופן אישי. עוד ביקש במכתבו כי הרופאים איתם הסתכסך בהסתדרות הרפואית ובסורוקה לא יגיעו להלווייתו.

עוד בוואלה! NEWS:
האדמה ממשיכה לרעוד: שמונה רעידות אדמה ביממה באזור טבריה
"תמונת מצב חמורה": התורים הממושכים והאטימות בדרך לדיור ציבורי
ההרעלה המסתורית בבריטניה: מתה האישה שנחשפה לגז העצבים

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, באר שבע. לירון מולדובן
בית החולים סורוקה בבאר שבע/לירון מולדובן

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, לפני שנה התלוננו מתמחיו של פרופ' ברזובסקי בפני המועצה המדעית, האמונה בין היתר על התכנית האקדמית של המתמחים, על רמה אקדמית נמוכה והחשיפה שלהם לסוגי ניתוחים וטיפולים. במועצה המדעית של הר"י החלו בהליך בדיקה, בו נערכה שיחה עם כלל המתמחים וד"ר ברזובסקי נדרש אף הוא בליווי נציגי הנהלת בית החולים לתת הסברים מדוע המתמחים אינם מרוצים.

שבוע וחצי לפני ששם קץ לחייו, השמועה על אודות המתמחים המורדים במנהלם התפשטה בקרב מנהלי מחלקות הכירורגיה הפלסטית בבתי החולים במרכז הארץ, ואלו הציעו לסייע למנהל המחלקה. בין היתר הועלתה האפשרות שהמתמחים "יושאלו" לכמה ימים בשבוע למחלקות במרכז הארץ, דבר שפגע באופן אישי בכבודו ובמעמדו של הכירורג הפלסטי הבכיר. מלבד זאת, מקורביו של ד"ר ברזובסקי מספרים כי המכה הגדולה ביותר עבורו, הייתה ההחלטה של הר"י לשלול ממנו את המינוי לקבלת מתמחים חדשים למחלקה.

חדרי ניתור ריקים באיכילוב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
חדר ניתוח/נמרוד סונדרס

ברזובסקי היה בוגר לימודי רפואה באוניברסיטה הממלכתית של טשקנט. הוא התמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וביצע השתלמויות בכירורגיה פלסטית משחזרת בנוטינהגאם שבאנגליה. ברזובסקי שימש כמרצה באוניברסיטת בן גוריון, כחבר ועדת קבלת לסטודנטים ללימודי רפואה וכבוחן סיום התמחות בכירורגיה פלסטית. כמו כן, הוא עסק במחקר בתחום הכירורגיה הדרמטולוגית, כתב מחקרים שפורסמו בכתבי עת מדעיים והציג את מחקריו בכנסים בישראל ובעולם. בשש השנים האחרונות ניהל את המחלקה בבית החולים, שאליו הצטרף בשנת 1993. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים בוגרים. ביתו, הלומדת רפואה בפראג, הגיעה לארץ עם הישמע הבשורה על אביה.

seperator

במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה. ארציים כגון ער"ן - בטלפון 1201 או האינטרנט של סה"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully