וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרעלה המסתורית בבריטניה: מתה האישה שנחשפה לגז העצבים

9.7.2018 / 1:25

המשטרה הודיעה כי דאון סטרג'ס בת ה-44, שנפגעה יחד עם בעלה, לא שרדה את החשיפה לחומר הקטלני. בעקבות זאת, נפתחה חקירת רצח, אולם לפי ההערכות, הזוג נפגע בשוגג משרידי ניסיון החיסול המרגל הרוסי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משטרת בריטניה הודיעה אמש (ראשון) כי האישה שנפגעה אנושות מחשיפה לגז העצבים נוביצ'וק מתה בבית החולים. בעקבות זאת, נפתחה חקירת רצח.

האישה דאון סטרג'ס בת ה-44 נחשפה יחד עם בן זוגה צ'רלי ראולי בן ה-45 לחומר הקטלני, שבו נעשה גם שימוש בתקיפת המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל במרץ. הם קרסו בביתם שבעיירה אמסברי ביום שבת שעבר, ובתחילה חשבו הרשויות שהם השתמשו בסמים מורעלים.

לקריאה נוספת בנושא:
רוסיה: בריטניה תהיה טיפשה לחשוב שנתקוף בנשק כימי בזמן המונדיאל
בריטניה: הזוג הורעל מאותו סוג גז עצבים שפגע במרגל הרוסי ובתו
בריטניה: גבר ואישה אושפזו לאחר חשיפה לחומר בלתי מזוהה

דון סטרג'רס שהורעלה באמסבורי, בריטניה. מתוך פייסבוק, צילום מסך
אושפזה במצב אנוש במשך יותר משבוע. סטרג'ס/צילום מסך, מתוך פייסבוק

עם זאת, בהמשך התברר כי הם נחשפו לאותו גז עצבים נדיר, שפותח על ידי ברית המועצות בזמן המלחמה הקרה. לפי ההערכות, הם לא היו יעד למטרה, אלא נחשפו בשוגג משרידי התקיפה הקודמת, שאירעה בעיר סולסברי הסמוכה. הם ככל הנראה הרימו חפץ שהיה נגוע בנוביצ'וק והמשטרה מנסה לאתר אותו.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "המומה ומזועזעת" ממותה של סטרג'ס ומוסרת את תנחומיה למשפחתה ולקרוביה. "המשטרה ואנשי הביטחון פועלים בדחיפות כדי לקבוע את עובדות התקרית הזאת, שנחקרת כעת כרצח", הוסיפה מיי. "הממשלה מחויבת לספק תמיכה מלאה לקהילה המקומית ולהתמודדתה עם הטרגדיה הזאת".

עוד באותו נושא

בריטניה מנסה להרגיע אחרי ההרעלה: אין סכנה רחבה לציבור

לכתבה המלאה
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נושאת דברים לאחר התקיפה המשולבת בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
"המומה ומזועזעת". מיי/רויטרס

הרשויות הבריטיות לא האשימו עד כה את רוסיה בתקרית, אך קראו למוסקבה לשתף פעולה בחקירה. בקרמלין אמרו כי הצעתם לסייע נדחתה. שגרירות רוסיה בהולנד מסרה ביום חמישי כי בריטניה תהיה "טיפשה" לחשוב שמוסקבה תבצע מתקפה כימית נוספת על אדמת אנגליה בזמן משחקי המונדיאל.

דובר מטעמה של מיי אמר מוקדם יותר כי "האפשרות שהתקרית קשורה להרעלתו של סקריפל היא קו מרכזי בחקירה". עוד נמסר ממיי כי "מחשבותיה עם הקורבנות והתושבים של סולסברי, שפעם נוספת מתמודדים עם מתקפת גז עצבים". היא הבטיחה כי המשטרה "תהפוך כל אבן" בחקירת ההרעלה ה"מטרידה".

(עדכון ראשון: 00:04)

מתוך חשבון הטוויטר של מיי:

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully