וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הזוג הורעל מאותו סוג גז עצבים שפגע במרגל הרוסי ובתו

5.7.2018 / 3:20

היחידה ללוחמה בטרור מסרה כי הזוג בשנות ה-40 לחייו, שמאושפז במצב אנוש, נחשף לגז נוביצ'וק, לא הרחק מהמקום שבו נפגעו הסקריפלים במרץ. "לא ברור אם היו התקיפה הייתה מכוונת", נמסר. הממשלה תתכנס לדיון חירום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שחרור בתו של סרגיי סקריפל, יוליה מבית החולים)

הזוג הבריטי שמאושפז במצב אנוש נחשף לגז העצבים נוביצ'וק, שממנו הורעל המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו - כך מסר היום (חמישי) מפקד היחידה ללוחמה בטרור בבריטניה, נלי באסו. השניים, דאון סטרג'ס בת ה-44 וצ'רלי ראולי בן ה-45, נפגעו בעיירה סמוכה לסולסברי, שבדרום-מערב אנגליה. בני בזוג מאושפזים באותו בית החולים שבו טופלו המרגל הרוסי ובתו, ששוחררו ממנו בחודש מאי, אולם בשלב זה אין מידע על כך שהם היו מטרה.

לדברי מפקד היחידה ללוחמה בטרור, "שני האזרחים נמצאו ללא הכרה בעיירה אמסברי, ולפי בדיקת הצבא הם נחשפו לגז העצבים נוביצ'וק". הוא הוסיף כי חקירת היחידה ללוחמה בטרור נמשכת, והם בודדו את ביתם והאזורים שבהם יכלו להיחשף לגז הרעיל. "לא ברור כיצד הם באו במגע עם החומר המסוכן אבל כל האופציות נבדקות", אמר באסו.

עוד מסר באסו כי "לא ברור אם היו התקיפה הייתה מכוונת, אין לי מידע מודיעיני בנושא. נכון לעכשיו אין דבר חשוד ברקע שלהם". קרוב למאה קציני היחידה ללוחמה בטרור חוקרים את ההרעלה והרשויות בודדו חמישה אזורים היכולים להיות נגועים בגז העצבים הרעיל.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי כישלון השיחות: "רוסיה תקפה את כוחות המורדים בדרום סוריה"
סירב להקשיב ליועציו: כשטראמפ השתעשע ברעיון לפלוש לוונצואלה
סולימאני: מוכנים לעצור את יצוא הנפט האזורי אם תיאסר רכישת נפט

קציני משטרה בריטים מחוץ לבית באמסברי, אנגליה בו מתגוררים זוג בריטי שהורעל על פי החדש על- ידי רוסיה 4 ביולי 2018. AP
שוטרים מחוץ לבית שבו נמצא הזוג, אמש/AP

שר הפנים של בריטניה מסר כי יכנס היום דיון דחוף בנושא הזוג שהורעל. דובר ראשת הממשלה תרזה מיי אמר כי "אנו מתייחסים לאירוע ברצינות רבה", וגורמי ביטחון בממשלה קיימו אמש ישיבת קבינט על מנת לדון באירועים באמסברי.עם זאת, הרשויות מניחות כי לא סביר שבני הזוג היו יעד לתקיפה ממוקדת.

קציני משטרה בריטים מחוץ לבית באמסברי, אנגליה בו מתגוררים זוג בריטי שהורעל על פי החדש על- ידי רוסיה 4 ביולי 2018. AP
שוטרים מחוץ לבית שבו נמצא הזוג, אמש/AP

בריטניה האשימה את רוסיה בהרעלת סקריפל, ששימש קולונל בצבא רוסיה אך פעל עם הביון הבריטי עד שנחשף, אולם רוסיה הכחישה זאת. התקרית, שבה נעשה שימוש ראשון בנשק כימי על אדמת אירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה, הוביל לגירוש הדיפלומטים הרוסים והמערביים הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה.

לפי ההערכות, רוסיה פיתחה את גז העצבים נוביצ'וק בזמן המלחמה הקרה, וניתן לייצרו רק במעבדה אחת או שתיים בכל העולם. מסוקבה מצדה מכחישה כל קשר לפיתוח הגז הקטלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully