וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב להקשיב ליועציו: כשטראמפ השתעשע ברעיון לפלוש לוונצואלה

4.7.2018 / 16:05

גורם בכיר בממשל סיפר על תוכנה של שיחה הזויה בין הנשיא לבכירי ממשלו בשנה שעברה, כשתהה מדוע לא לתקוף את משטרו של מדורו. על אף שדחקו בו לרדת מהרעיון, הוא העלה אותו בפני מנהיגי האזור, שדחו זאת בתוקף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית שאל את יועציו על פלישה אפשרית לוונצואלה במהלך שיחות שקיים על המצב במדינה הדרום אמריקנית בשנה שעברה - כך אמר גורם בכיר בממשל, המעורה בשיחה שהתקיימה באוגוסט. לדבריו, שאלתו של טראמפ, שעלתה בתום דיון בהטלת הסנקציות על קראקס, "הדהימה" את הנוכחים בפגישה, בהם שר החוץ דאז רקס טילרסון והיועץ לביטחון לאומי דאז הרברט מקמאסטר. שניהם הודחו מאז מתפקידיהם.

הגורם, ששמר על עילום שם בשל רגישות הנושא, הוסיף כי בחילופי הדברים, שנמשכו כחמש דקות, מקמאסטר ואחרים הסבירו בתורות כיצד פעולה צבאית עלולה להיות חרב פיפיות. הם אמרו כי הפעולה עלולה לגרום לאיבוד התמיכה מצד ממשלות אחרות באמריקה הלטינית, שרוצות להעניש גם הן את הנשיא ניקולס מדורו על ביסוס דיקטטורה בארצו.

עם זאת, טראמפ הדף את דבריהם. על אף שהוא לא הראה שום אינדיקציה לכך שהוא מתכוון להורות על תכנון פעולה שכזאת, הוא העלה מקרים דומים מהעבר, שלדבריו היו מוצלחים. בין היתר, אמר הגורם, הוא ציין את הפלישות האמריקניות לפנמה ולגרנדה בשנות ה-80. למרות מאמצי השכנוע מצד יועציו, הרעיון נותר עוד בראשו של הנשיא.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני המראתו לניו ג'רזי, 30 ביוני 2018. רויטרס
לא הקשיב לדברי יועציו. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully