וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולימאני: מוכנים לעצור את יצוא הנפט האזורי אם תיאסר רכישת נפט

4.7.2018 / 14:08

בכיר משמרות המהפכה שיבח את דבריו של רוחאני, ברקע הלחץ שמפעילה ארה"ב לעצירה מוחלטת של יצוא הנפט האיראני עד נובמבר. "אני לשירותך כדי להגן על הרפובליקה האסלאמית"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

משמרות המהפכה של איראן מוכנים ליישם את המדיניות למניעת יצוא נפט באזור אם תיאסר מכירת הנפט האיראני - כך אמר היום (רביעי) גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. זאת ברקע הלחץ שמפעילה ארצות הברית לעצור לחלוטין עד נובמבר את רכישת הנפט מטהראן, כחלק מהסנקציות החדשות שהטילה על הרפובליקה האסלאמית לאחר פרישתה מהסכם הגרעין.

הוא שיבח את דבריו של הנשיא חסן רוחאני, שאיים אתמול לשבש את אספקת הנפט מהמדינות השכנות אם תצליח וושינגטון במשימתה. "אני מנשק את ידיך על הבעת דברים כה חכמים בזמן זה, ואני לשירותך כדי ליישם כל מדיניות שתשרת את הרפובליקה האסלאמית", אמר סולימאני, האחראי על פעילות החוץ של משמרות המהפכה, במכתב שפורסם על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א.

המנהיג העליון של איראן, חסן רוחאני בעת נחיתתו בשוויץ לקראת הפגישה עם הנשיא השוויצרי אלן ברסה 3 ביולי 2018. מתוך חשבון הטוויטר של אלן ברסה, מערכת וואלה! NEWS
רוחאני בשוויץ, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מתוך חשבון הטוויטר של אלן ברסה

רוחאני לא פירט אתמול כיצד יתממש איומו, אך גורמים איראניים אמרו בעבר כי טהראן עשויה לחסום את מצרי הורמוז - נתיב אספקת נפט מרכזי, שדרכו עובר כשליש מהתצרוכת העולמית - בתגובה לכל פעולות עוינות של ארצות הברית נגדה.

נשיא איראן המשיך היום את מסעו באירופה לאוסטריה, כדי לדון במאמצים לשימור הסכם הגרעין. ביום שישי תתקיים פגישה חשובה בין שרי החוץ של איראן ושל המעצמות בווינה.

עוד באותו נושא

רוחאני: הלחץ האמריקני עלול להוביל לפגיעה באספקת הנפט האזורית

לכתבה המלאה
מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
תומך במהלכיו של רוחאני. סולימאני/AP

גורם בכיר במשרד הנפט האיראני התייחס גם הוא ללחץ שמפעיל טראמפ על מדינות אירופיות שלא לרכוש נפט מאיראן. לדבריו, הצעדים יובילו לעליית מחירים ולפגיעה בכלכלה האמריקנית.

"דרישת טראמפ שלא לקנות נפט מאיראן והלחצים שלו על חברות אירופיות בזמן שניגריה ולוב במשבר, בזמן שייצוא הנפט של ונצואלה קרס בגלל סנקציות אמריקניות, ובזמן שהצריכה הפנימית בסעודיה צמחה בקיץ - מסבה נזק רק לו", אמר הבכיר. "זה יעלה את המחירים בשווקים העולמיים, ובסוף הצרכן האמריקני יהיה זה שישלם את המחיר על מדיניותו של טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully