וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כישלון השיחות: "רוסיה תקפה את כוחות המורדים בדרום סוריה"

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שתי עיירות בדרום-מערב המדינה הותקפו מהאוויר לראשונה מזה ארבעה ימים. מוקדם יותר הודיעו המורדים כי השיחות ביניהם לבין קצינים בצבא רוסיה הגיעו למבוי סתום

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא רוסיה תקף מהאוויר שתי עיירות הנמצאות בשליטת כוחות המורדים בדרום-מערב סוריה - כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. זוהי התקיפה הראשונה של רוסיה במדינה לראשונה מזה ארבעה ימים. מוקדם יותר הודיעו המורדים על כישלון השיחות עם קצינים בצבא רוסיה בנוגע להסכם לסיום הלחימה בדרום סוריה. זאת, רק יום לאחר שהדיונים החלו בין הצדדים.

רוסיה ואיראן מספקות סיוע צבאי קריטי למשטרו של בשאר אסד, והן סייעו לו לשנות את המגמה במלחמה ולהתקרב לכיבוש רוב השטחים שאיבד למורדים מאז 2011. האזור חווה מתקפה נרחבת מצד כוחות המשטר, הנתמכים על ידי חיל האוויר הרוסי, על אף שהוא נכלל בהסכם האזורים הבטוחים בין רוסיה, ירדן וארצות הברית.

עוד בנושא:
ישראל והאו"ם במגעים להקמת אזור בטוח מוסכם לפליטים בגבול סוריה
בנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי נהרג בלחימה במערב סוריה
דיווח בסוריה: פיצוצים במחסן נשק של המשטר באזור דרעא

עשן מהפצצות משטר אסד בעיירה אל-חראק שבדרעא בדרום סוריה. רויטרס
תקיפה בעיירה אל-חראק שבדרעא, בשבוע שעבר/רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום, לאחר פגישה עם מקבילו הירדני, כי הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה "אינה מציאותית". לדבריו, איראן היא אחת מהמדינות החזקות באזור ולא ניתן לצפות שתנטוש את האינטרסים שלה, ועל מעצמות האזור לדון בבעיות שלהן ולהגיע לפרשה.

עוד אמר לברוב כי פוטין ישוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המצב בדרום סוריה במהלך פגישתם הרשמית הראשונה בהלסינקי בהמשך החודש. לטענת לברוב, במסגרת ההסכם, אמורים לסגת מהאזור כל הכוחות הלא-סוריים כשצבא סוריה אמור להתפרס מחדש לאורך הגבול עם ישראל.

שר החוץ של ירדן, איימן ספדי, אמר כי המשא ומתן הפוליטי והפסקת האש בדרום סוריה נמצאים בראש סדר העדיפויות, וכי קיים סיכון ל"קטסטרופה הומניטרית" באזור. הוא ציין כי המצב בדרום סוריה מהווה סיבה לדאגה וצריך להיפתר במהירות.

עוד באותו נושא

רוסיה: הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה לא מציאותית

לכתבה המלאה
בתים במחוז דרעא בסוריה שהופצצו בידי כוחות המשטר - 27 ביוני. AP
דרעא אחרי ההפצצות בחודש שעבר/AP
אוהלים של פליטים סורים בצפון. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
פליטים שנמלטו מהלחימה בסוריה, סמוך לגבול עם ישראל/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
פליטים סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרעא שבדרום סוריה. רויטרס
פליטים שנמלטו מהקרבות בדרום סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully