וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה לא מציאותית

4.7.2018 / 19:00

שר החוץ לברוב אמר כי אי אפשר לצפות שטהראן תוותר על האינטרסים שלה לנוכח היותה אחת המדינות החזקות ביותר באזור. זאת ברקע החשש של ישראל מהתבססותה של איראן מעבר לגבול, שתעלה בפגישה הקרובה בין נתניהו לפוטין

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (רביעי), לאחר פגישה עם מקבילו הירדני כי הדרישה מאיראן לסגת לחלוטין מסוריה "אינה מציאותית". לדבריו, איראן היא אחת מהמדינות החזקות באזור ולא ניתן לצפות שתנטוש את האינטרסים שלה, ועל מעצמות האזור לדון בבעיות שלהן ולהגיע לפרשה.

רוסיה ואיראן מספקות סיוע צבאי קריטי למשטרו של בשאר אסד, והן סייעו לו לשנות את המגמה במלחמה ולהתקרב לכיבוש רוב השטחים שאיבד למורדים מאז 2011. בתוך כך הודיעו היום כוחות המורדים בסוריה כי הדיונים בנוגע להסכם שיסיים את הלחימה בדרום סוריה מול קציני צבא אסד כשלו. בתוך כך, חיל האוויר הרוסי תקף היום את כוחות המורדים בדרום סוריה בפעם הראשונה מזה ארבעה ימים.

דבריו של לברוב נאמרו לפני פגישתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה בשבוע הבא. ישראל מזהירה כי היא לא תאפשר התבססות איראנית צבאית בסוריה והיא תקפה כמה מטרות איראניות בחודשים האחרונים.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של ירדן איימן ספדי, מוסקבה, 4 ביולי 2018. רויטרס
המצב ההומניטרי בדרום סוריה מחריף. לברוב וספדי, במוסקבה, היום/רויטרס

עוד אמר לברוב כי פוטין ישוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המצב בדרום סוריה במהלך פגישתם הרשמית הראשונה בהלסינקי בהמשך החודש. האזור חווה מתקפה נרחבת מצד כוחות המשטר, הנתמכים על ידי חיל האוויר הרוסי, על אף שהוא נכלל בהסכם האזורים הבטוחים בין רוסיה, ירדן וארצות הברית.

לטענת לברוב, במסגרת ההסכם, אמורים לסגת מהאזור כל הכוחות הלא-סוריים כשצבא סוריה אמור להתפרס מחדש לאורך הגבול עם ישראל.

שר החוץ של ירדן, איימן ספדי, אמר כי המשא ומתן הפוליטי והפסקת האש בדרום סוריה נמצאים בראש סדר העדיפויות, וכי קיים סיכון ל"קטסטרופה הומניטרית" באזור. הוא ציין כי המצב בדרום סוריה מהווה סיבה לדאגה וצריך להיפתר במהירות.

(עדכון ראשון: 15:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully