וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: בריטניה תהיה טיפשה לחשוב שנתקוף בנשק כימי בזמן המונדיאל

מוסקבה דחתה את האפשרות שהיא אחראית להרעלה של הזוג, שנפגע מאותו גז עצבים שפגע במרגל ובתו. לונדון לא מאשימה אותה ישירות, אך קוראת לה לשתף פעולה ולהעביר לה מידע. "נהפוך כל אבן", הבטיחה מיי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה אמרה היום (חמישי) כי בריטניה תהיה "טיפשה" לחשוב שמוסקבה תבצע מתקפה כימית נוספת על אדמת אנגליה בזמן משחקי המונדיאל. התגובה, שנמסרה על ידי שגרירות רוסיה בהולנד, הייתה בעקבות הרעלתם של זוג בריטי בעיירה אמסברי. הם ככל הנראה נחשפו במקרה לשרידי התקיפה שבה נפגעו המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה במרץ האחרון בעיר סולסברי הסמוכה, שגם ממנה התנערה מוסקבה.

הרשויות הבריטיות לא האשימו עד כה את רוסיה בתקרית החדשה, והן סבורות כי הזוג - דאון סטרג'ס בת ה-44 וצ'רלי ראולי בן ה-45 - נחשפו לגז העצבים נוביצ'וק במקרה. הן קראו למוסקבה לשתף פעולה בחקירה, אך בקרמלין אמרו כי הצעתם לסייע נדחתה. במקביל, עדכנה היום ממשלת בריטניה את הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) על התקרית.

"האפשרות שהתקרית קשורה להרעלתו של סקריפל היא קו מרכזי בחקירה", מסר דובר מטעמה של ראשת הממשלה תרזה מיי, שאמרה עוד כי "מחשבותיה עם הקורבנות והתושבים של סולסברי, שפעם נוספת מתמודדים עם מתקפת גז עצבים". ראשת הממשלה הבטיחה כי המשטרה "תהפוך כל אבן" בחקירת ההרעלה "המטרידה".

הזוג שהורעל בבריטניה. -, מערכת וואלה! NEWS
בתחילה חשבו שצרכו סמים קשים. הזוג שהורעל/מערכת וואלה! NEWS, -

הלילה הודיעה היחידה ללוחמה בטרור כי לא ברור כיצד הזוג, שאין לו היסטוריה הקשורה לרוסיה או לעולם הריגול, בא במגע עם גז העצבים. היחידה בודדה כמה אזורים כדי למנוע זיהום אפשרי. רשויות הבריאות אמרו כי אין סיבה לדאגה של ממש בקרב הציבור הרחב. עם זאת, החשיפה של שני אזרחים נוספים לגז העצבים הקטלני עלולה לעורר חרדה כי שרידי החומר פזורים באתרים שונים ברחבי העיר העתיקה סולסברי.

השניים קרסו בביתם ביום שבת האחרון בתוך כמה שעות. האישה התמוטטה קודם לכן, ולאחר מכן גם בעלה לא חש בטוב. בתחילה חשבה המשטרה כי השניים השתמשו בקראק או בהרואין מורעלים, אך לאחר בחינת החומר במכון המחקר הצבאי בפורטון דואון התברר כי היה שוב הנוביצ'וק.

עוד באותו נושא

בריטניה: הזוג הורעל מאותו סוג גז עצבים שפגע במרגל הרוסי ובתו

לכתבה המלאה
קציני משטרה בריטים מחוץ לבית באמסברי, אנגליה בו מתגוררים זוג בריטי שהורעל על פי החדש על- ידי רוסיה 4 ביולי 2018. AP
קרסו בתוך כמה שעות. שוטרים מחוץ לביתם של הזוג, אתמול/AP

ההרעלה של סקריפל ובתו במרץ גרמה למשבר ביחסים בין שתי המדינות ולגירוש הדיפלומטים המערביים והרוסיים הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה. לפי ההערכות, רוסיה פיתחה את גז העצבים נוביצ'וק בזמן המלחמה הקרה, וניתן לייצרו רק במעבדה אחת או שתיים בכל העולם. מסוקבה מצדה מכחישה כל קשר לפיתוח הגז הקטלני.

הם שוחררו מבית החולים רק במאי, אחרי התאוששות אטית והדרגתית. לפי ההערכות, הם הועברו מאז למקום מסתור מחשש לניסיון נוסף לפגוע בחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully