וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מנסה להרגיע אחרי ההרעלה: אין סכנה רחבה לציבור

8.7.2018 / 15:45

שר הפנים הגיע לסיור באמסברי, שם נפגע זוג תושבים, ולסולסברי, שבה נפגעו המרגל לשעבר סקריפל ובתו. הוא קרא לכולם לבוא ולבקר בהן, עם המשך חקירת השימוש הנוסף בגז העצבים נוביצ'וק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הפנים של בריטניה, סג'יד ג'וויד, אמר היום (ראשון) כי הסכנה לציבור הרחב נותרה נמוכה, בעקבות הרעלה נוספת מגז עצבים בדרום-מערב אנגליה. הוא מסייר באמסברי ובסולסברי, שם אירעו שתי התקריות שהדאיגו רבים ברחבי הממלכה. לדבריו, שתי הערים נותרו פתוחות לעסקים והוא קרא לכולם לבקר בהן. כמה אתרים נותרו בבידוד, עם המשך החקירה.

כמאה שוטרים פועלים בימים האחרונים כדי לאתר בקבוקון שלפי החשד הכיל את גז העצבים נוביצ'וק, שאותו פיתחה ברית המועצות בזמן המלחמה הקרה. בגז נעשה שימוש גם במרץ האחרון, אז נפגע הסוכן הכפול שלעבר סרגיי סקריפל ובתו, ובתחילת החודש, כשזוג בריטים נחשף לחומר המסוכן ומאושפז מאז במצב אנוש.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה: הזוג הורעל מאותו סוג גז עצבים שפגע במרגל הרוסי ובתו
בריטניה: גבר ואישה אושפזו לאחר חשיפה לחומר בלתי מזוהה

מומחים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים בעיירה אמסברי, בריטניה, 6 ביולי 2018. רויטרס
שוטרים עם חליפות נגד חומרים מסוכנים באמסברי, שישי/רויטרס

לפי ההערכות, הזוג - דאון סטרג'ס בת ה-44 וצ'רלי ראולי בן ה-45 - לא היה מטרה ונפגע משרידי גז העצבים שלא טוהרו אחרי הרעלתו של סקריפל ובתו. הלילה נבדק שוטר בחשד שנחשף לחומר המסוכן, אך בתום הבדיקה הוא שוחרר מבית החולים.

לונדון לא האשימה את מוסקבה באחריות ישירה לפגיעה בזוג, אך שר הפנים קרא לה בשבוע שעבר להסביר "מה בדיוק קורה" והאשים אותו בכך שהיא משתמש בממלכה כ"אתר פסולת לרעל". השגרירות הרוסית בלונדון, לעומת זאת, האשימה את ההמלכה בכך שהיא "מנסה להפחיד את אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully