וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמה ממשיכה לרעוד: שמונה רעידות אדמה ביממה באזור טבריה

רעידת אדמה התרחשה סמוך לשעה 0:42 בעוצמה 3.3, כשעה וחצי לאחר הרעידה הקודמת שנמדדה גם היא באזור הכנרת. הרעידות מצטרפות לסדרת רעידות שהחלה אתמול בצהריים. עיריית טבריה הפעילה קו חם עבור נפגעי חרדה שיפעל באמצעות המוקד העירוני 106

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

רעידת אדמה בעוצמה 3.3 פקדה הלילה (שני) את אזור טבריה, צפונית-מזרחית לכנרת. זאת, לאחר שבמהלך היממה האחרונה פקדו את האזור שבע רעידות נוספות בעוצמות שונות, שהראשונה בהן אירעה אתמול בשעה 14:04 והבאות אחריה בשעות 15:39, 16:30, 16:53 ו-17:22. בשעות הערב הורגשה רעידה נוספת בשעה 22:00 שעוצמתה 3.1 ולאחר מכן רעידה בשעה 23:04 שעוצמתה 3.2. לא נמסר על נפגעים או נזק.

בעקבות ריבוי רעידות האדמה, עיריית טבריה מפעילה באמצעות אגף הרווחה בעיר קו חם עבור נפגעי חרדה. הקו יפעל באמצעות מוקד 106 ויפנה לצוות עובדים סוציאליים במשך 24 שעות ביממה.

תושבים רבים באזור טבריה, עמק הירדן ובדרום רמת הגולן מספרים כי חשו ברעידת האדמה הנוספת. "חשתי שהאדמה זזה ומהר יצאתי מהבית", סיפרה יהודית לוזיה מקיבוץ אפיקים. אורנה מטבריה סיפרה כי שהתה בביתה: "הייתי על המיטה, וממש הרגשתי אותה זזה, זה הזוי". מרים המתגוררת אף היא בעיר הוסיפה: "אני ממש רועדת מפחד". גם בנצרת עילית וברמת ישי דיווחו כי חשו ברעידת האדמה.

עוד בוואלה! News:
"היא אישה חזקה": נמשכים החיפושים אחר אופירה חיים הנעדרת מתל מונד
סקר וואלה! NEWS: מפלגה בראשות לפיד, כחלון ואשכנזי זוכה ל-29 מנדטים
דיווחים בתאילנד: שניים מ-12 הנערים הלכודים במערה חולצו

נזקי רעידת האדמה הלילה בבית שאן, 5 ביולי 2018. מוטי ליסיה, מערכת וואלה! NEWS
מנזקי רעידות האדמה בשבוע שעבר, בית שאן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי ליסיה

רעידות האדמה האחרונות מצטרפות לשורת רעידות שנמדדו באזור הצפון מאז אמצע השבוע שעבר. שלשום הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.4 בשעה 5:07 בבוקר בצפון הארץ. מוקד הרעידה נמדד באזור הכנרת, צפון-מזרחית לטבריה, בערך באותו המקום שבו נמדדו הרעידות האחרונות שהורגשו בימים שלפני כן. תושבי האזור דיווחו כי הם הרגישו את הרעידה ואחד מהם אמר: "בפעם השלישית השבוע הרגשנו שהבית רועד".

גל רעידות האדמה החל ביום רביעי עם רעידת אדמה בעוצמה 4.5 שהורגשה ברחבי הארץ. הרעידה הורגשה גם בלבנון ובירדן. במהלך הלילה הורגשו רעידות נוספות בעוצמה 3.2, אף הן בצפון-מזרח לטבריה, וביום חמישי בצהריים הורגשה רעידה נוספת בעוצמה 2.8.

תושבים מאזורים שונים ברחבי הארץ דיווחו שהרגישו את רעידות האדמה, מאזור המרכז ועד למטולה שבצפון. "אנחנו בקומה שמינית, הכיסאות והמנורות זזו", סיפר תושב רמת גן ביום חמישי. תושב חדרה הוסיף: "אשתי אומרת שהבית שלנו בקומה השישית במזרח העיר רעד כולו".

בפיקוד העורף הזכירו כי במסגרת ההנחיות להתנהגות בעת רעידת אדמה, מומלץ לצאת לשטח פתוח שנמצא בקרבת מקום. במקרה של שהייה במבנה, על פי פיקוד העורף, "אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי".

(עדכון ראשון 14:21)

עוד באותו נושא

הגל נמשך: רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה בצפון הארץ

לכתבה המלאה
חיזוק זמני לבניין שנפגע ברעידת האדמה בטבריה. דוברות עיריית טבריה, מערכת וואלה! NEWS
חיזוק לבניינים שנפגעו ברעידות, בטבריה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית טבריה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully