וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל נמשך: רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה בצפון הארץ

הרעש הנוכחי בא אחרי סדרה של רעידות אדמה בימים האחרונים והוא נמדד באותו האזור, צפון-מזרחית לטבריה. האחרונה ברעידות הייתה ביום חמישי בעוצמה 2.8. תושב האזור: "הרגשנו את הבית רועד בפעם השלישית השבוע"

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה בשעה 5:07 הבוקר (שבת) בצפון הארץ. מוקד הרעידה נמדד באזור הכנרת, צפון-מזרחית לטבריה, בערך באותו המקום שבו נמדדו הרעידות האחרונות שהורגשו בימים האחרונים. תושבי האזור דיווחו הבוקר כי הם הרגישו את הרעידה ואחד מהם אמר: "בפעם השלישית השבוע הרגשנו שהבית רועד".

גל רעידות האדמה החל ביום רביעי עם רעידת אדמה בעוצמה 4.5 שהורגשה ברחבי הארץ. הרעידה הורגשה גם בלבנון ובירדן. במהלך הלילה הורגשו רעידות נוספות בעוצמה 3.2, אף הן בצפון-מזרח לטבריה, וביום חמישי בצהריים הורגשה רעידה נוספת בעוצמה 2.8.

בשבוע שעבר תושבים מאזורים שונים ברחבי הארץ דיווחו שהרגישו את רעידות האדמה האחרונות, מאזור המרכז ועד למטולה שבצפון. "אנחנו בקומה שמינית, הכיסאות והמנורות זזו", סיפר תושב רמת גן ביום חמישי. תושב חדרה הוסיף: "אשתי אומרת שהבית שלנו בקומה השישית במזרח העיר רעד כולו".

עוד בנושא:
"התעוררתי כי המיטה זזה, איזה פחד": שתי רעידות אדמה ברחבי הארץ
בעקבות רעידות האדמה בצפון: נסגרו חלקים מבית הספר היסודי כדורי
"ברעידה חזקה מאות יהרגו": גל רעידות אדמה בישראל

מפת אזור הרעש - 4 ביולי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפת אזור הרעש - 4 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, ---

הגיאולוג ד"ר אריאל היימן, מומחה לרעידת אדמה, אמר לוואלה! NEWS כי "קיים סיכוי גדול לרעידת אדמה חזקה בישראל שבה מאות ייהרגו. אין ספק שתתרחש רעידת אדמה גדוהל בישראל והשאלה היא מתי". לדבריו, "אין לנו מושג אבל אנחנו יודעים לומר בוודאות שהיא אכן תתרחש. הרעידה תהיה בעוצמה של 6-7 ויותר, כמו שהיה באילת לפני כמה שנים. מבחינה גיאולוגית זו לא פרהיסטוריה, זה ל'אחרונה'".

לטענתו של ד"ר היימן, "אנחנו בסיכון לא רק בצפון הארץ. רעידות אדמה מתרחשות במקומות שבהם משתחרר מאמץ. רעידת האדמה הכי גדולה ביותר בשנים האחרונות, הייתה בעוצמה של 7.2 ב-22 בנובמבר 1995, ודווקא באילת. זה לא נכון להגיד שכל הרעידות הן בצפון ותמיד יש רעידות קטנות. את חלקן אנחנו מרגישים, וחלקן לא". הוא הוסיף כי "שתי רעידות אדמה לא צריכות להדאיג אותנו. לפני כמה שנים היו רעידות בצפון מזרח הכנרת, ואחר כך באה תקופה שקטה. לפני כן הייתה סדרת רעידות גם בדרום לבנון. אנחנו כל הזמן בסיכון, זה שהיו שתי רעידות ביום לא אומר שאנחנו פחות או יותר בסיכון".

ישראל נמצאת לאורך השבר הסורי אפריקני ומושפעת מרעידות לאורכו. "חיפה לדוגמה יושבת קרוב להעתק שממשיך לאורך עמק יזרעאל ויש את שלוחת הבקע ביגור", אמר הגיאולוג. לדבריו, "אם נתייחס לסיכוי לרעידה בתל אביב, בטבריה או בים המלח אז ברור שהסיכוי גדל ככל שמתקרבים לבקע, אבל חשוב לזכור שההשפעה של רעידת אדמה מגיעה למרחק עשרות קילומטרים".

עוד באותו נושא

רעידה שלישית ב-12 שעות: רעש בעוצמה 2.8 הורגש באזור הכנרת

לכתבה המלאה
נזקי רעידת האדמה הלילה בבית שאן, 5 ביולי 2018. מוטי ליסיה, מערכת וואלה! NEWS
נזקי רעידות האדמה בבית שאן, ביום חמישי/מערכת וואלה! NEWS, מוטי ליסיה

בפיקוד העורף הזכירו כי במסגרת ההנחיות להתנהגות בעת רעידת אדמה, מומלץ לצאת לשטח פתוח שנמצא בקרבת מקום. במקרה של שהייה במבנה, על פי פיקוד העורף, "אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully