וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידה שלישית ב-12 שעות: רעש בעוצמה 2.8 הורגש באזור הכנרת

לאחר שתי רעידות שהורגשו במהלך הלילה בעוצמה 3.2, האדמה בצפון הארץ זעה בשלישית. אמש הורגשה רעידה בעוצמה 4.5 שמוקדה היה אף הוא באזור טבריה, אך הורגשה גם באזורים נוספים. "הכיסאות והמנורות זזו בקומה השמינית", סיפר תושב רמת גן

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

רעידת אדמה בישראל - כל העדכונים:

- היום בצהריים: רעידת אדמה בעוצמה 2.8 הורגשה באזור הכנרת
- הלילה: שתי רעידות בעוצמה 3.2 הורגשו בצפון, סמוך לשעה 1:00
- אמש: רעידה בעוצמה 4.5 הורגשה בישראל, בירן ובלבנון; המוקד - סמוך לכנרת
- תושבים דיווחו שהרגישו את הרעידה גם במרכז הארץ
- אתמול לפנות בוקר: שתי רעידות נוספות בצפון הארץ

רעידת אדמה בעוצמה 2.8 הורגשה היום (חמישי) בשעות הצהריים, באזור הכנרת. זאת, לאחר שבמהלך הלילה הורגשו שתי רעידות בעוצמה 3.2 עשרה קילומטרים מצפון מזרח לטבריה, בעומק של 15 קילומטרים, סמוך לשעה 1:00. אמש הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.5 ברחבי הארץ. מוקד הרעש נמדד כשמונה קילומטרים מצפון-מזרחית לטבריה. לא דווח על נזק או על נפגעים. הרעידה הורגשה גם בלבנון ובירדן. זאת, בהמשך לשתי רעידות האדמה שהורגשו הבוקר ברחבי הארץ.

תושבים דיווחו שהרגישו את רעידת האדמה באזורים שונים, מאזור המרכז ועד למטולה שבצפון. "אנחנו בקומה שמינית, הכיסאות והמנורות זזו", סיפר תושב רמת גן. תושב חדרה הוסיף: "אשתי אומרת שהבית שלנו בקומה השישית במזרח העיר רעד כולו".

במכון הגיאופיסי מסרו כי "פחות או יותר באותו מקום של הרעידה הבוקר". רעידות קלות נמשכו כל היום והן נמשכו גם אחרי הרעידה האחרונה הערב. בין היתר התקבלו דיווחים מטבריה, חיפה, עכו, חצור הגלילית, צפת, עפולה ועמק הירדן. "גם בנהריה הורגשה רעידת אדמה המיטה והשולחן זזו. רצנו ויצאנו מיד מהמלון שהיתאכסנו בו", סיפר תושב העיר, מיכאל דדון.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני מזהיר: נצמצם את שיתוף הפעולה עם האו"ם בשל מהלכי ארה"ב
נתניהו: "הפיגוע האיראני שתוכנן בצרפת סוכל - ולא במקרה"
פרסום ראשון: התפרצות חצבת בצפון; מספר שיא של חולים ממרץ

רעידת אדמה. מערכת וואלה! NEWS
רעידת אדמה/מערכת וואלה! NEWS

נועם לוי, מהיישוב אשחר, סיפר: "אני נמצא ביער לימונים במחנה קיץ. שכבנו כל השבטים פה על מזרונים, ופתאום בשנייה אחת כולם קמו וצעקו מפחד. זה לא נעים, גם אתמול הרגשנו שתי רעידות בלילה". במשטרה אמרו כי מוקד 100 הגיב ל-כ-120 שיחות בנושא. ניידות משטרה נשלחו לסרוק את השטח.

בפיקוד העורף הזכירו כי במסגרת ההנחיות להתנהגות בעת רעידת אדמה, מומלץ לצאת לשטח פתוח שנמצא בקרבת מקום. במקרה של שהייה במבנה, על פי פיקוד העורף, "אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי".

הודעת פיקוד העורף:

על פי הודעת המכון הגיאופיסי, מוקד הרעש שאירע בשעות הבוקר היה עשרה קילומטרים מטבריה, 12 קילומטרים מצפת, 14 קילומטרים מחצות הגלילית ו-15 קילומטרים ממג'אר. הראשון הורגש סמוך לשעה 00:05 ואילו השני ב-06:50 ממזרח לעיר. תושבים רבים בגליל העליון וברמת הגולן דיווחו כי באזור הורגשה רעידת משנה נוספת.

בנובמבר האחרון הורגש במישור החוף רעש חזק, שמקורו ברעידת אדמה בעוצמה של 7.3 שהתרחשה בעיראק, מדרום-מזרח לעיר סולימאניה שבחבל כורדיסטן. יותר מ-140 בני אדם נהרגו באיראן כתוצאה מהרעש ו-860 נפצעו באיראן ובעיראק.

בינואר 2017 הורגשה רעידת אדמה נוספת ברחבי הארץ. המכון הגאופיסי בישראל הבהיר אז כי מוקד הרעש הוא ממזרח לאי כרתים שביוון, בעוצמה 5.6. בישראל דיווחו תושבים על הרעש הן בערים הצפוניות וגם בבאר שבע שבדרום. לא דווח על נפגעים.

(עדכון ראשון: 22:54)

מפת מוקד הרעש בטבריה - 4 ביולי 2018. ---, עיבוד תמונה
מוקד הרעש שהורגש הבוקר בטבריה/עיבוד תמונה, ---

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully