וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מזהיר: נצמצם את שיתוף הפעולה עם האו"ם בשל מהלכי ארה"ב

4.7.2018 / 22:10

בביקורו באוסטריה כינה נשיא איראן את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על ארצו לאחר הפרישה מהסכם הגרעין "פשע ותוקפנות". לדבריו, "האמריקנים אמרו כי הם רוצים לצמצם את ייצוא הנפט לאפס. אך נראה שהם לא חשבו עד הסוף על ההשלכות"

עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר הערב (רביעי) כי ארצו עלולה לצמצם את היקף שיתוף הפעולה שלה עם האו"ם ועם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשל מהלכיה של ארצות הברית ופרישתה מהסכם הגרעין. "כל פעולותיה של איראן בתחום הגרעין היו תמיד למטרות שלום", אמר רוחאני לאחר פגישתו עם מנכ"ל הסוכנות יוקיה אמאנו. "אבל איראן תחליט לבדה לגבי מידת שיתוף הפעולה שלה עם סבא"א".

עוד הוסיף רוחאני כי "האחראים לשינוי באופן שבו איראן תעבוד יחד עם הסוכנות הם מי שיצרו את המצב החדש", כשהוא רומז לפרישתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מהסכם הגרעין, שעליה הכריז בחודש מאי. לדבריו, איראן עלולה לפרוש מההסכם אם תראה שהוא אינו מועיל לה עוד ובמצב זה "תקבל החלטות חדשות".

לקריאה נוספת:
ברית אסלאמית נגד ארה"ב והמערב: הביקור החשאי הטורקי באיראן
רוחאני: הלחץ האמריקני עלול להוביל לפגיעה באספקת הנפט האזורית

נשיא איראן חסן רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, 4 ביולי 2018. רויטרס
הטיל את האחריות למהלכיו על ממשל טראמפ. רוחאני/רויטרס

רוחאני שהגיע לווינה, לקראת פסגה משותפת עם שאר המדינות החתומות על ההסכם, תקף מוקדם יותר את ממשל טראמפ במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בדבריו כינה את הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן "פשע ותוקפנות" והוסיף כי אלו לא יחזיקו וכי ממשל טראמפ יפול, אך ההיסטוריה תשפוט את תגובתן של שאר מדינות העולם לכך. הוא אף קרא למדינות אירופה לעמוד מול מדיניותו של טראמפ כלפי ארצו.

"האמריקנים אמרו כי הם רוצים לצמצם את ייצוא הנפט לאפס. נראה שהם לא חשבו עד הסוף על ההשלכות", הוסיף הנשיא האיראני. זאת, ברמז לאיומים שהשמיע אתמול לשבש את משלוחי הנפט של שכנותיה של הרפובליקה האסלאמית, אם ארצות הברית תכפה על מדינות אחרות להפסיק לרכוש נפט מאיראן, כחלק מהסנקציות. וושינגטון פנתה למדינות אחרות בדרישה כי יפסיקו את רכישות הנפט עד ל-4 בנובמבר, אחרת יהיו צפויות לסנקציות כלכליות.

עוד באותו נושא

סולימאני: מוכנים לעצור את יצוא הנפט האזורי אם תיאסר רכישת נפט

לכתבה המלאה
מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
נכון לסגור את מיצרי הורמוז. סולימאני/AP

מוקדם יותר היום אמר מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה גנרל קאסם סולימאני כי אנשיו נכונים ליישם את מדיניות מניעת ייצוא הנפט. בדבריו שצוטטו בסוכנות הידיעות IRNA מסר סולימאני לרוחאני "אני מנשק את ידיך על הבעת דברים כה חכמים בזמן זה, ואני לשירותך כדי ליישם כל מדיניות שתשרת את הרפובליקה האסלאמית". מפקד נוסף במשמרות המהפכה אסמעיל קווסארי הצטרף אף הוא לאיומים הערב ואמר כי אנשיו ייסגרו את מיצרי הורמוז למעבר ספינות נפט.

נציג איראן באופ"ק חוסיין קזמפור ארדבלי קרא שלא להפוך את המסחר בנפט לנשק או למטרות פוליטיות. "הדרישה של טראמפ לחרם על הנפט האיראני והלחץ שהפעיל על חברות אירופאיות יפגעו בארצות הברית", הוסיף. "זה יביא לעליית מחירי הנפט בעולם ובסופו של דבר הצרכן האמריקני ישלם את המחיר על מדיניותו של טראמפ".

(עדכון ראשון: 22:04)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו למניעת הפרדת ילדים מהגרים מהוריהם 20 ביוני 2018. רויטרס
קרא להפסקת רכישת הנפט מאיראן. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully