וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רעידות האדמה בצפון: נסגרו חלקים מבית הספר היסודי כדורי

5.7.2018 / 18:28

הממונה במשרד החינוך על חיזוק מבנים הוזעק לבית הספר היסודי בכפר החקלאי, לאחר שהתגלו סדקים בעקבות רעידת האדמה - כך נודע לוואלה! NEWS. הממונה הורה על סגירת המבנה וכעת נשקלת העתקת בית הספר למתחם אחר

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

האחראי על חיזוק מבנים במשרד החינוך ביקר היום (חמישי) בבית הספר "כדורי" שבגליל התחתון, לאחר שהתגלו סדקים במבנה בית הספר היסודי בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו לאחרונה באזור. האחראי המליץ לסגור את בית הספר היסודי עד לקבלת החלטה בדבר חיזוק או הריסה של חלק ממבני בית הספר.

בעקבות המלצת משרד החינוך, הקייטנה הפועלת במקום הועברה לבית הספר החקלאי שבמתחם. כמו כן, נבדקת האפשרות להקמת בית ספר זמני באתר סמוך לאולם ספורט במתחם בית הספר החקלאי, או להעתיק אותו לבית ספר שדה אלון תבור.

ראש המועצה האיזורית גליל תחתון, מוטי דותן, אמר המועצה תפעל על פי הנחיות משרד החינוך. ניצן פלג, תושב מושב שדמות דבורה, אב לילדות שעולות לכיתות א' וב' בבית הספר אמר כי הוא "שמח שאיתרו את הליקויים ושפועלים למען בטיחות הילדים".

האדמה רועדת | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רעידה שלישית ב-12 שעות: רעש בעוצמה 2.8 הורגש באזור הכנרת
"ברעידה חזקה מאות יהרגו": גל רעידות אדמה בישראל

נזקי רעידת האדמה שפקדו את בית ספר כדורי שבגליל התחתון. מערכת וואלה! NEWS
הקייטנה הועברה מהמבנה, נשקלת העתקת בית הספר. מבנה בית הספר היסודי כדורי/מערכת וואלה! NEWS

פלג, משמש כמפקד האזור במילואים בפיקוד העורף ובימים אלה מתמודד על ראשות המועצה האזורית גליל תחתון. "אני למדתי במבנה הזה לפני 35 שנה. רעידות האדמה ביומיים האחרונים הרימו בפנינו הרבה דגלים אדומים וטוב שנוקטים משנה זהירות ובעיקר בנוגע למוסדות חינוך". לדבריו "הרבה זמן מדברים על הקמת מבנה חדש שיתאים לתקופה, הן בטיחותית והן חינוכית".

"לצערי המדינה פחות משקיעה באזורי הסיכון דוגמת הגליל התחתון בית שאן וטבריה", אמר אריאל בוקר, המתמודד אף הוא על ראשות המועצה האזורית, ומי שהוביל בשנים האחרונות במועצה סקר בטיחות מבנים. "אזור הגליל התחתון, בדגש על החלק המזרחי שלהמועצה רגיש ביותר לאירועים ססמיים מסוג זה שאירע בימים האחרונים. ישנם מבנים רבים במועצה שנבנו לפני 70-100 שנה. רעידות אדמה קלות ובינוניות יכולות למוטט אותם או לפגוע בהם באופן קשה".

בוקר אף התריע: "זהו תמרור אזהרה לכולנו, האירוע הזה יכול היה להיגמר אחרת. הודעתי כבר לפני חודש על כוונתי לחזק את מבני הציבור שייענו על תקן רעידות אדמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
נזקי רעידת האדמה שפקדו את בית ספר כדורי שבגליל התחתון. מערכת וואלה! NEWS
הסדקים שהתגלו במבנה בית הספר בעקבות רעידת האדמה. מבנה בית הספר היסודי/מערכת וואלה! NEWS

רעידת אדמה נוספת בעוצמה 2.8 הורגשה בשעות הצהריים, באזור הכנרת. זאת, לאחר שבמהלך הלילה הורגשו שתי רעידות בעוצמה 3.2 עשרה קילומטרים מצפון מזרח לטבריה, בעומק של 15 קילומטרים, סמוך לשעה 1:00. אמש הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.5 ברחבי הארץ. מוקד הרעש נמדד כשמונה קילומטרים מצפון-מזרחית לטבריה. לא דווח על נזק או על נפגעים. הרעידה הורגשה גם בלבנון ובירדן. זאת, בהמשך לשתי רעידות האדמה שהורגשו הבוקר ברחבי הארץ.

תושבים דיווחו שהרגישו את רעידת האדמה באזורים שונים, מאזור המרכז ועד למטולה שבצפון. "אנחנו בקומה שמינית, הכיסאות והמנורות זזו", סיפר תושב רמת גן. תושב חדרה הוסיף: "אשתי אומרת שהבית שלנו בקומה השישית במזרח העיר רעד כולו".

במכון הגיאופיסי מסרו כי "פחות או יותר באותו מקום של הרעידה הבוקר". רעידות קלות נמשכו כל היום והן נמשכו גם אחרי הרעידה האחרונה הערב. בין היתר התקבלו דיווחים מטבריה, חיפה, עכו, חצור הגלילית, צפת, עפולה ועמק הירדן. "גם בנהריה הורגשה רעידת אדמה המיטה והשולחן זזו. רצנו ויצאנו מיד מהמלון שהיתאכסנו בו", סיפר תושב העיר, מיכאל דדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully