וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המתקפה הכימית בדומא: "אין עדויות לשימוש בגז עצבים"

דוח של הארגון למניעת הפצת נשק כימי הגיע לידי רויטרס קובע כי במתקפת צבא אסד באפריל על העיירה בפאתי בירת סוריה נעשה שימוש בכלור בלבד. עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו במתקפה של המשטר נגד המורדים בפרברי הבירה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מתקפה כימית על הכפר דומא, אפריל)

הארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW) לא מצא שרידי גז עצבים בזירת המתקפה הכימית בעיירה דומא שבפאתי דמשק שגרמה למותם של עשרות בני אדם ב-7 באפריל, אלא רק של כלור - כך דיווחה הערב (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס, על סמך דוח בנושא שהגיע לידיה. ימים ספורים לאחר המתקפה שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם, שלח הארגון פקחים לעיירה שהייתה מעוז המורדים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד.

בדוח שהגיע לידי רויטרס נכתב כי "בדגימות משני אתרים נמצאו דגימות של כימיקלים אורגניים שהושפעו מכלור". הדוח מציין כי לא אותרו שרידים של גז עצבים באותם אתרים. מניין הנפגעים המדויק במתקפה אינו ידוע וישנן הערכות הנעות בין 45 ל-85 הרוגים וכ-500 פצועים. פקחי הארגון תשאלו תושבים באזור דומא ואספו דגימות שאותן שלחו למעבדה בהולנד שם נקבע כי נמצאו שרידי כלור.

שבוע לאחר המתקפה הגיבו צבאות ארצות הברית, בריטניה וצרפת במתקפה משולבת על שורת מטרות בסוריה. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הכריז בנאום לאומה על המתקפה והטיל את האחריות לה על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אולם, המתקפה המשולבת של המעצמות הייתה מוגבלת ולא כוונה נגד יעדים רוסיים או איראניים.

עוד בוואלה! NEWS:
המתקפה הכימית בסוריה: רוסיה הטילה וטו על ההצעה לבדיקת זהות האחראים
בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב, בריטניה וצרפת תקפו בסוריה
טראמפ על המתקפה הכימית בסוריה: פוטין ואיראן תומכות ב"אסד החיה"

ילד שנפגע בתקיפה הכימית בדומא שבסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
ילד שנפגע במתקפה הכימית בדומא/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully