וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מוצב סורי בקוניטרה בשל זליגת ירי מרגמות לישראל

6.7.2018 / 16:50

פצצת המרגמה נפלה מזרחית לגדר ובסמוך לה בשל הלחימה באזור הגבול בין משטר אסד לכוחות המורדים. בתגובה תקף חיל האוויר את המוצב שממנו נורתה. "צה"ל אינו מעורב בלחימה הפנימית בסוריה, וימשיך לעמוד על מימוש הסכמי הפרדת הכוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיל האוויר תקף היום (שישי) מוצב סורי שממנו נורתה פצצת מרגמה לעבר שטח ישראל, באזור קוניטרה. פצצת המרגמה נחתה בשטח החיץ שבין המדינות, סמוך לגדר הגבול. הירי בוצע במסגרת הלחימה הפנימית המתבצעת בין כוחות צבא אסד למורדים בשטח סוריה. לא היו נפגעים בתקרית ולא דווח על נזק שנגרם.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל אינו מעורב בלחימה הפנימית בסוריה. לצד זה, הצבא ימשיך לעמוד על מימוש הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974, ובתוכם שמירה על מרחב החיץ".

סמוך לזליגת פצצת המרגמה הודיעו כוחות המורדים בסוריה כי הגיעו להסכם עם צבא רוסיה ועם משטר אסד. במסגרת ההסכם שבו כוחות הצבא הסורי לאזור מעבר נסיב בגבול ירדן והשתלטו עליו.

לקריאה נוספת:
ישראל והאו"ם במגעים להקמת אזור בטוח מוסכם לפליטים בגבול סוריה
המלחמה טרם הסתיימה, אך כל הצדדים כבר מתכננים את סוריה החדשה
מטרים מהגבול: מבט לעיר האוהלים שהקימו הפליטים בסוריה בגולן

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
תקיפה באזור קוניטרה/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים חלה הסלמה בקרבות בין כוחות צבא אסד לארגוני המורדים, שבין השאר גולשים גם לאזור הגבול עם ישראל. הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים ביום רביעי הערכת מצב בנושא הלחימה בסוריה ומוכנות פיקוד הצפון באוגדת הבשן שברמת הגולן. איזנקוט קיבל סקירה ממפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, וכן מפקד האוגדה, תת אלוף עמית פישר.

שלשום פורסם בוואלה! NEWS כי גורמים מדיניים ישראליים מנהלים מאחורי הקלעים מגעים עם נציגי האו"ם והקהילה הבינלאומית מול משטר אסד על מנת להגיע להסכם על אזור בטוח לקליטת פליטים סוריים בקרבת הגבול ברמת הגולן. זאת, על מנת למנוע הקמת אוהלי פליטים באופן אקראי ומפוזר.

עוד באותו נושא

המורדים בסוריה נכנעו; צבא אסד תפס שליטה על מעבר בגבול ירדן

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש חטיבת המחקר תת-אלוף דרור שלום ואלוף פיקוד הצפון יואל סטריק בתדרוך של מפקד עוצבת הבשן תת-אלוף עמית פישר, 4 ביולי 2018. דובר צה"ל
איזנקוט ואלוף פיקוד צפון בתדריך ברמת הגולן, השבוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully