וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סניף הליכוד בדרום אפריקה נורה למוות; הרקע טרם התברר

סרג'יו קובנסקי בן ה-67, נורה למוות השבוע ביוהנסבורג וגופתו הובאה הבוקר לישראל. הוא היה דמות מוכרת בקהילה היהודית והלווייתו נערכה היום בבאר שבע. במשטרה המקומית חוקרים אם מדובר בפשע אנטישמי או ברצח על רקע פיטורי העובדים הצפויים ממפעל המזגנים שהיה בבעלותו

עריכה: איתי עמרם

סרג'יו קובנסקי, יו"ר הליכוד בדרום אפריקה, נורה למוות השבוע ביוהנסבורג וגופתו הובאה הבוקר (שישי) לארץ. קובנסקי בן ה-67 היה דמות מוכרת בקהילה היהודית והלווייתו נערכה היום (שישי) בבית העלמין בבאר שבע. במשטרה המקומית חוקרים אם מדובר בפשע אנטישמי או ברצח על רקע פיטורי העובדים הצפויים ממפעל המזגנים שהיה בבעלות קובנסקי.

בניו דורון ויוני קובנסקי סיפרו כי הוא סיים פרוייקט גדול במפעל ושיחרר חלק מהעובדים. לטענתם, אפשרי שאולי העובדים הם אלה שביקשו לנקום בו. משטרת יוהנסבורג לא סיפקה פרטים אבל מסרה לבנים שחקירת הרצח נמשכת. "נזכור את אבא ואת הפעילות הציונית הענפה שלו", אמרו השניים לוואלה! NEWS.


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לחישת המהפך, "הדיל הסודי" של לפיד והבילוי הלילי של שרה נתניהו
הונדורס: ישראלי בן 29 נהרג בתאונת אומגה, צעירה נוספת במצב קשה
טורקיה: על ישראל להפסיק את ההרג כדי שהיחסים ישובו לסדרם

סרג'יו קובנסקי (מימין) ויו"ר תנועת הליכוד העולמית יעקב חגואל - 06 ביולי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
סרג'יו קובנסקי/מערכת וואלה! NEWS, ---

"נסיבות האירוע הן טרגיות", אמר יעקב חגואל, יו"ר תנועת הליכוד העולמית. "המצב בדרום אפריקה אינו פשוט. המפעל שלו נקלע לקשיים, והוא היה תוך כדי תכנית התייעלות". על פי החשד הוא נורה למוות מול פתח המפעל אך לא נגנב מהמקום דבר. המשטרה המקומית עדיין חוקרת את נסיבות המקרה.

"דיברתי איתו (קובנסקי) בשבוע שעבר וכנראה הוא עמד לבצע פיטורים רבים במפעל", הוסיף. "אחת ההשערות של המשטרה היא שתכנית ההתייעלות שהוא עמד לבצע היא זו שהובילה למותו. הוא נורה עשר פעמים - ולא נגנב ממנו דבר. כמו כן זה קרה במפעל עצמו. המשטרה חושדת שאולי מדובר באירוע אנטישמי אבל לא מוציאים מכלל אפשרות שענייני המפעל היו אלו שהובילו למותו".

"זו אבידה אדירה", אמר חגואל. "סרג'יו היה בחור ציוני בכל רמ"ח איבריו. הוא עלה לארץ מארגנטינה לפני 40 שנה וחי בדרום אפריקה במשך שלושים כמנהיג ציוני מהמעלה הראשונה, בשנים האחרונות הנהיג את הליכוד בדרום אפריקה ותנועת בית"ר. עצוב לי מאוד על אבידה גדולה כזאת לעם ישראל".

(עדכון ראשון: 12:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully