וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "היועמ"ש לא ניחן בחוט השדרה המתחייב מתפקידו"

4.7.2018 / 20:15

ראש הממשלה לשעבר אמר בכנס לשכת רואי החשבון כי הוא אינו מתרשם שלמנדלבליט יש את היכולת לקבל את ההחלטות שעליו לקבל. הוא אף תקף את פרקליט המדינה: "עבד כי ימלוך". עוד הוסיף כי הוא יסתובב עם אבטחה אם יידרש לכך

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון

(בווידיאו: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתייחס לאולמרט בראיון לוואלה! TALK)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר היום (רביעי) בכנס לשכת רואי החשבון באילת כי הוא אינו בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט "ניחן בחוט השדרה והנחישות" שמתחייבים מהתפקיד שהוא ממלא. "אני לא רוצה לומר יותר מזה", הוסיף אולמרט. "אבל אני לא מתרשם שיש לו את היכולת לקבל את ההחלטות שהוא צריך לקבל. היות שזה קשור בין היתר לפרשיות שנחקרות עכשיו, לא ראוי שאגיד יותר, ואמירותיי והתרשמותי אינן מבוססות על שמועות".

ראש הממשלה לשעבר אף הטיח מילים קשות בפרקליט המדינה, שי ניצן. "אני זוכר תכנית טלוויזיה שבה הופיעה השופטת המוערכת הילה גרסטל, ואמרה על פרקליט המדינה הנוכחי שאינו דובר אמת ואינו ראוי לתפקיד. את זה לא אני אמרתי. יש אנשים שלא מתרוממים לגודל המשימה שמוטלת עליהם. על הנוכחי כתבתי פרק שלם. עבד כי ימלוך". לדברי אולמרט, ניצן האשים אותו בכך שהוא ניסה להבריח חומרים מסווגים שהיו פוגעים בביטחון מדינת ישראל והחליט לסגור את התיק מכיוון שהוא נהג לפני נהלים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: התפרצות חצבת בצפון; מספר שיא של חולים ממרץ
סירב להקשיב ליועציו: כשטראמפ השתעשע ברעיון לפלוש לוונצואלה
אחרי כישלון השיחות: "רוסיה תקפה את כוחות המורדים בדרום סוריה"

אהוד אולמרט באולפן ILTV 
22 במרץ 2018. ראובן קסטרו
"לא נסוג בי, סיפרתי עובדות". אולמרט/ראובן קסטרו

אולמרט נשאל אם הוא חוזר בו מדברים שהטיח בבכירים במערכת המשפט, בהם השופט בדימוס דוד רוזן, מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס ופרקליט המדינה לשעבר משה לדור. "כל מילה אמת. אני לא נסוג בי ולא משנה", הבהיר. "אם לדור רוצה, שיתבע אותי. סיפרתי עובדות. צר לי. חלק מהמערכות הללו לוקות לא פעם. כולנו יודעים את האמת הזו. פרקליטת מחוז תל אביב היא לא הדוגמה היחידה, ואני לא מתכוון רק על מה שהיא עשתה".

בנוסף לכך, הוא נשאל בנוגע לאבטחתו האישית, לאחר שאתמול נודע לוואלה! NEWS כי הוא הסתובב במשך כמה ימים בעיר סוצ'י שברוסיה ובילה עם שר המשפטים לשעבר חיים רמון בצפייה במשחקי המונדיאל. ישראלים רבים שנתקלו בשניים נדהמו לראות כי אולמרט הסתובב ללא אבטחה של השב"כ או של כל גורם אחר, למרות שרחובות סוצ'י היו מלאים באלפי אוהדים ממדינות שונות, בהן מדינות ערב, אפריקה ואף איראן.

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"לא ניחן בנחישות המתחייבת". מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

"בשנה האחרונה הייתי בהרבה מקומות, בחלקם מקומות שלא מקיימים יחסים עם ישראל", אמר אולמרט. "אם היו איומים כאלה על חיי, לא הייתי מדבר עליהם, ואם לא היו - אז גם ודאי שלא הייתי מדבר עליהם. אם מישהו חושב שצריך לאבטח, יש לו אחריות וכך יעשה, ואם לא - אז לא". לדבריו, הוא גאה בכך שאף אחד מבני משפחתו לא אובטחו באף אחד מהתפקידים שמילא.

כשנשאל אם יסתובב עם אקדח, הוא ניצל את תשובתו על מנת לעקוץ את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שהעלה לאחרונה לרשת צילום שלו כשהוא נושא נשק: "לא כל אהוד דומה לאהוד אחר. אל תנסה לעמת אותי עם האהוד האחר. ברק עשה מספיק מעשים טובים למדינת ישראל כדי שלא נעסוק לו בכל היתר. נסלח לו על כל היתר".

פרקליט המדינה שי ניצן במהלך ועידת גלובס 11 בינואר 2018. תמר מצפי, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
"יש אנשים שלא מתרוממים לגודל המשימה המוטלת עליהם". ניצן/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי, גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully