וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע איומי איראן על בכירים ישראלים: אולמרט צפה במונדיאל בסוצ'י ללא אבטחה

3.7.2018 / 16:58

לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה לשעבר הסתובב במשך כמה ימים ברוסיה עם חברו חיים רמון וצפה במשחקי המונדיאל ללא ליווי מאבטחים, כשמסביבו מאות אוהדים מאיראן, תוניסיה ומרוקו. "אנשים זיהו אותו ברחוב כמי שהיה ראש ממשלת ישראל. לפגוע בו זה בהחלט הישג לאיראן"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

(אהוד אולמרט לאחר שחרורו מבית הכלא, לפני שנה)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הסתובב במשך כמה ימים בעיר סוצ'י שברוסיה ובילה עם שר המשפטים לשעבר חיים רמון בצפייה במשחקי המונדיאל - כך נודע לוואלה! NEWS. ישראלים רבים שנתקלו בשניים נדהמו לראות כי אולמרט הסתובב ללא אבטחה של השב"כ או של כל גורם אחר, למרות שרחובות סוצ'י היו מלאים באלפי אוהדים ממדינות שונות - בהן מדינות ערב, אפריקה ואף איראן.

על פי עדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS אולמרט יצא בגפו בטיסה מישראל לסוצ'י ב-14 ליוני מבלי שלווה במאבטחים גם בנתב"ג. לדברי גורם המכיר מקרוב את הנושא, "ועדת השרים היא שקבעה לפני כמה חודשים להסיר את האבטחה משני האהודים, אולמרט ברק. הוועדה החליטה שאין צורך יותר לאבטח את ראשי הממשלה לשעבר. זה מצב אבסורד הם עדיין סמלי שלטון".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ברני ארדוב
אולמרט, בחודש שעבר/ברני ארדוב

עוד הוסיף הגורם כי "לפגוע בראש הממשלה לשעבר זה בהחלט הישג לאיראן. הם שמעו על כך וכנראה לא סתם החלו לצוץ התראות סביב ברק. האבסורד הוא שכרגע ראשי הממשלה לשעבר לא מאובטחים בארץ ולא בחו"ל בעוד שילדי ראש הממשלה בנימין נתניהו מאובטחים בארץ ובחו"ל".

אוהד כדורגל ישראלי שביקר בסוצ'י הוסיף כי טרם הטיסה אולמרט ישב עם יתר הנוסעים "כאחד העם". לדבריו, "בטיסה הוא ישב במחלקת עסקים ולא לידנו אבל אחר כך ראינו אותו מסתובב בסוצ'י יחד עם חיים רמון. לא האמנו שהוא מסתובב כך חופשי ברחובות בלי מאבטחים. זה נראה לנו מוזר מאוד. ברחובות היו מאות אולי אלפי אוהדים איראניים, מתוניסיה, מרוקו, מצרים ואנשים זיהו אותו כמי שהיה ראש ממשלת ישראל בנקל היה אפשר לפגוע בו".

משב"כ נמסר כי "בכל הנוגע לאבטחת אישים, לרבות מי שכיהנו בעבר בתפקידים בכירים, פועל שב"כ בהתאם לאמור בהחלטות הממשלה ועל פי החלטות וועדת השרים לענייני שב"כ הניתנות מעת לעת".

אוהדי נבחרת איראן. AP
אוהדי נבחרת איראן מחוץ לאצטדיון כדורגל במהלך משחקי גביע העולם, בחודש שעבר/AP

במערכת הביטחון הביעו לאחרונה חשש מניסיונות פגיעה מצד איראן נגד בכירים ישראליים - ונגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בפרט. אמש פורסם ב"חברת החדשות" כי ברק נפגש בשבוע שעבר עם ראש השב"כ נדב ארגמן בהתראה קצרה, כדי לדון בעניין דחוף הקשור לביטחונו ואבטחתו האישית.

ברקע הדברים עומדות פעולות המיוחסות לישראל בחודשים האחרונים נגד מטרות איראניות על אדמת סוריה - לרבות תקיפת מוצבי צבא. זאת, כחלק ממדיניות המוצהרת של ישראל כי לא תאפשר את התבססותה של איראן בגבולה הצפוני. כך, בחודש אפריל נהרגו 14 בני אדם, בהם לפחות שבעה אזרחי איראן, בתקיפה שיוחסה לישראל בבסיס האווירי T4 בחומס. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה אז כי בין ההרוגים אף היה בכיר במשמרות המהפכה, קצין בדרגת קולונל.

(עדכון ראשון: 16:53)

תמונה שפרסם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בחשבון האינסטגרם שלו, 2 ביולי 2018. אינסטגרם, צילום מסך
מבליט את האקדח. תמונה שהעלה ברק לחשבון האינסטגרם שלו עם ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully