וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הושפלו על ידי שוטרים": שני צעירים יוצאי אתיופיה הוכו ללא הצדקה

הצעירים הובאו למעצר לאחר שהבחור הוכה על ידי שוטרים במועדון והבחורה נאזקה משום שניסתה לסייע לו. הם הגישו תלונה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות ותיקיהם נסגרו מחוסר אשמה. הנציב: "מדובר בשני צעירים נורמטיביים שהושפלו על ידי שוטרים"

בחור ובחורה יוצאי העדה האתיופית הותקפו על ידי שוטרים ללא כל הצדקה ונפתחו נגדם תיקים פליליים. מערכת וואלה! NEWS
סמדג?ה דסטה/מערכת וואלה! NEWS

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן קבע כי צעיר וצעירה בני העדה האתיופית הוכו ונעצרו ללא הצדקה. הוא ציין בהחלטתו בין היתר כי "מדובר בשני צעירים נורמטיביים, יוצאי העדה האתיופית, שהושפלו על ידי שוטרים. הבחור אף הוכה על ידי השוטרים, ובסופו של יום גם הם נאזקו כאחרוני העבריינים".

המקרה אירע לפני כשנתיים. סמדג'ה דסטה, בוגר מכינה קדם צבאית (וכיום חייל קרבי בצנחנים) וחיילת בשירות סדיר בילו במועדון בצפון הארץ. במהלך הבילוי, תקף המאבטח שעבד במקום את סמדג'ה. סמדג'ה התקשר למשטרה, אולם כשהשוטרים הגיעו למקום והוא ביקש להראות להם מי תקף אותו, השוטרים גיחכו ועזבו את המקום. הוא התקשר שוב ושוב למשטרה, ורק בשיחתו הרביעית נשלחה שוב ניידת למקום. כאשר סמדג'ה הבין שאין בכוונת השוטרים לטפל בתלונתו הוא ביקש לבטל את התלונה ולעזוב את המקום. אך בשלב זה השוטרים עקבו אחריו, הכו אותו, אזקו אותו והובילו אותו לתחנת המשטרה. חברתו של הבחור, שניסתה לסייע לו, נאזקה אף היא ונעצרה למהלך הלילה. בהמשך אף נפתחו נגדם תיקים פליליים בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בבאר שבע: מנהל מחלקה בסורוקה שם קץ לחייו בחדרי הניתוח
נשיא מקסיקו הנבחר לא רוצה מאבטחים: "האזרחים יגנו עליי"
"לקחת את חיי, אז אקח את שלך": בת 92 רצחה את בנה כי רצה להעבירה לבית אבות

מעצר מפגין על ידי שוטרים בבאטון רוג' לואיזיאנה. רויטרס
לאחר פניית הנציב למשטרה ובמהלך בירור התלונה, הוחלט במשטרה על סגירת התיק נגד השניים. אלימות משטרתית/רויטרס

לאחר שבמשך מעל משנה וחצי לא התקבלה כל החלטה בעניינם, הגישו השניים תלונה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן. לאחר בדיקה קבע הנציב כי תלונתם מוצדקת, ובהמשך הוחלט במשטרה על סגירת התיק נגד השניים, ואף הועברה בעניין הערה פיקודית מצד אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל לתחנת המשטרה ששוטריה היו מעורבים בפרשה.

בתלונה שהוגשה לנציבות טענה עורכת דינם של השניים כי על אף שבתיק החקירה קיימות ראיות המעידות כי מרשיה לא ביצעו כל עבירה וכי יש לסגור את התיקים בעניינם, במשך למעלה משנה וחצי לא נתקבלה כל החלטה בנושא.

הנציב רוזן בדק את התלונה והחליט שהיא מוצדקת. הוא ציין בהחלטתו כי "לא ניתן להסכין עם המתנה ארוכה שכזו. מדובר בשני צעירים נורמטיביים, יוצאי העדה האתיופית, שהושפלו על ידי שוטרים. הבחור אף הוכה על ידי השוטרים, ובסופו של יום גם נאזקו כאחרוני העבריינים, הכול בכל, לאחר שההינו להתלונן נגד "שומרי הסף" במועדון, שאמור היה להיות פתוח לכלל הציבור".

לאחר פניית הנציב למשטרה ובמהלך בירור התלונה, הוחלט במשטרה על סגירת התיק נגד השניים, ועילת הסגירה שונתה בעניינו של הבחור מ'חוסר עניין לציבור' ל'היעדר אשמה פלילית'. בנוסף, לאחר שהתברר כי השיהוי הממושך בטיפול בתיק היה ללא הצדקה, הועברה בעניין הערה פיקודית מצד אגף החקירות והמודיעין לתחנת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully