וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בבאר שבע: מנהל מחלקה בסורוקה שם קץ לחייו בחדרי הניתוח

ד"ר אלכס ברזובסקי, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית, נמצא תלוי ולצידו מכתב, בו האשים את ההסתדרות הרפואית על שמנעו ממנו להמשיך להכשיר מתמחים במחלקה. "הוא היה מנתח מוכשר, מסור ונאמן למטופליו. החיפוש אחר שלמות הכריע אותו", ספדו לו. מזכ"ל הר"י: "כולנו מזועזעים"

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, ד"ר אלכס ברזובסקי, שם קץ לחייו בליל שני בתוך שטח בית החולים. לוואלה! NEWS נודע כי קצת אחרי שש בערב, כאשר בני משפחתו ניסו לאתרו משלא שב לביתו, הם התקשרו למחלקה מודאגים אולם לא הצליחו לאתר אותו. ככל שנקפו השעות הדבר העלה את חשדם של מתמחיו, וכך שניים מהם, אשר היו תורנים אתמול בלילה במחלקה, ערכו סיורים במחלקה ומחוצה לה. לבסוף השניים מצאו אותו מעט אחרי השעה עשר בלילה במתחם חדרי הניתוח, כאשר הוא תלוי ומכתב התאבדות לצדו. הם הזעיקו את המשטרה שעדכנה את המשפחה ההמומה.

במכתב ההתאבדות האשים ברזובסקי את ההסתדרות הרפואית (הר"י) בכך שפגעו במעמדו הרפואי באופן לא מוצדק כשאסרו עליו להמשיך להכשיר מתמחים חדשים במחלקה. כמו כן, נטען במכתב כי בהר"י ביקשו להצמיד לד"ר ברזובסקי מומחה מעליו שיפקח על תהליך הכשרת המתמחים, דבר אשר פגע בו באופן אישי. עוד הוא ביקש במכתבו כי הרופאים איתם הסתכסך בהסתדרות הרפואית ובסורוקה לא יגיעו להלווייתו.

"הוא אחד הרופאים הבכירים והמוערכים בכירורגיה פלסטית בישראל. הוא היה מנתח מוכשר ורופא מאוד מסור ונאמן למטופלים שלו", ספד לו ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, בשיחה עם וואלה! NEWS, "במידה מסוימת הנאמנות שלו והחיפוש אחרי שלמות הם גם מה שעמד בעוכריו והכריע אותו".

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים בצומת הרוחות, בית חולים סורוקה באר שבע. 15 בפברואר 2017. בני בן סימון
"התאבדויות בקרב רופאים זה לא מצב נדיר, והאירועים האלו קורים על רקע של דיכאון, שחיקה או אחריות כבדה". בית החולים סורוקה/בני בן סימון

ד"ר כהן היה בקשר חברי וקולגיאלי עם ד"ר ברזובסקי לאורך השנים, וידע על התסכול הגדול שלו מהמערכת. "למנהל מחלקה יש שתי משימות: האחת היא לתת שירות לציבור והשנייה לדאוג להכשרת המתמחים. סורוקה הוא בית חולים מאוד פעיל, והמחלקה פעילה בתחום של טראומה, כוויות ופגיעות, עם אלפי ניתוחים בשנה. אנחנו רואים את המספרים: הם מבצעים המון ניתוחים ביום והם מפעילים שני חדרי ניתוח בכל יום, שזה הרבה מאד ביחס לשאר שמונה מחלקות הכירורגיה פלסטית שפועלות היום בארץ. השירות הזה לאזרחי הדרום שגזל המון זמן, במידה מסוימת אילץ את המחלקה לפתח פחות תחומים אחרים שמתבקשים בהתמחות, כמו למשל תחומים של כירורגיה משחזרת, וד"ר ברזובסקי ניסה במסירות להתאים את תכנית ההתמחות לדרישות שהוא מקבל מהר"י", הסביר כהן.

ד"ר כהן הוסיף כי ד"ר ברזובסקי פנה אליו לעזרה כדי לעמוד בדרישות המועצה המדעית של הר"י לתנאי התמחות כנדרש. "הוא שוחח איתי לפני כחודש ואנחנו סיכמנו ביחד על מספר צעדים שנעשה כדי לקדם את המחלקה. החלטנו לערוך את הפגישות התקופתיות יותר בדרום כדי לקדם את המחלקה, לעזור למתמחים להיחשף למגוון רחב של מטופלים", הוא מספר, "אבל בבאר שבע יש המון כוויות וחבלות, בעיקר מהמגזר הבדואי ופעילות המחלקה בפירוש יוצאת דופן כך שהוא לא עמד בעומס הזה. הייתה לו דאגה מאד גדולה למתמחים. הדרישות של ההתמחות הן 60% כירורגיה פלסטית משחזרת ו-40% כירורגיה אסתטית - אבל במקרה של באר שבע הן לא תמיד תואמות את המציאות. אנחנו עזרנו לו אבל זו אחריות מאד גדולה והעומס היומיומי הכריע אותו בסופו של דבר. כולנו המומים ועצובים מהליכתו ומשתתפים בצער הכבד של המשפחה".

מכר קרוב של ד"ר ברזובסקי אישר את הפרטים והוסיף כי "לצערי לא היה לו את אורח הרוח להמשיך בזה. הדרישות של הר"י ממנו לא היו חריגות או מופרזות למחלקה או לתפקיד, זה תפקיד שמלכתחילה יש עליו המון עומס. אני יודע שהוא האשים במכתב ההתאבדות את הר"י, אבל בנאדם שמתאבד כתוצאה מכך יש לו המון כעס על העולם ובראש ובראשונה יש לו כעס ותסכול כלפיי עצמו, שלא עמד במשימות שהטילו עליו. התאבדויות בקרב רופאים זה לא מצב נדיר, והאירועים האלו קורים על רקע של דיכאון, שחיקה או אחריות כבדה. כואב לי עליו, הוא היה אדם מוכשר, מדויק, והמתמחים שלו מאד העריכו אותו ועצובים מאוד שאיבדו אותו. הם כולם בהלם וקשה להם לתפקד אחרי שאיבדו את המנטור שלהם. ייקח להם עוד זמן להתאושש".

עוד באותו נושא

האם אפשר לעזור למישהו שהחליט להתאבד?

לכתבה המלאה
בית החולים סורוקה בבאר שבע – אילוסטרציה. בני בן סימון
"המתמחים שלו מאד העריכו אותו ועצובים מאוד שאיבדו אותו. הם כולם בהלם וקשה להם לתפקד אחרי שאיבדו את המנטור שלהם"/בני בן סימון

ד"ר ברזובסקי היה בוגר לימודי רפואה באוניברסיטה הממלכתית של טשקנט, התמחה בכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וביצע השתלמויות בכירורגיה פלסטית משחזרת בנוטינגהאם באנגליה. הוא שימש כמרצה באוניברסיטת בן גוריון, חבר ועדת קבלה לסטודנטים ללימודי רפואה ובוחן בבחינות סיום ההתמחות בכירורגיה פלסטית. כמו כן עסק במחקר בתחום הכירורגיה הדרמטולוגית, כתב מחקרים שפורסמו בכתבי עת מדעיים והציג את מחקריו בכנסים בישראל ובעולם. ד"ר ברזובסקי הצטרף לצוות בית החולים בשנת 1993 וניהל את המחלקה בשש השנים האחרונות. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים בוגרים. ביתו, הלומדת רפואה בפראג, הגיעה לארץ עם הישמע הבשורה המרה על אביה.

בסורוקה קיבלו בתדהמה את התאבדותו. כמו גם בהר"י. "זה מקרה מזעזע. כולנו משתתפים בצערו, אנחנו יודעים שהוא השאיר מכתב, אבל לא ראינו את המכתב, כך שהכל בגדר שמועה נכון לעכשיו", אמרה עו"ד לאה ופנר, מזכ"ל הר"י לוואלה! News, "אנחנו יודעים שהיה לו עניין עם המועצה המדעית של הר"י, שהיא בעצם בודקת את כל נושא ההתמחות וההכרה בהתמחות, אבל כולנו מזועזעים לאבד ככה חבר הר"י, מנהל מחלקה".

מבית החולים סורוקה נמסר: "הנהלת המרכז הרפואי ועובדיו המומים וכואבים את פטירתו בטרם עת של ד"ר אלכס ברזובסקי, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ומחבקים את צוות המחלקה. ד"ר ברזובסקי הצטרף לצוות ביה"ח בשנת 1993. לאחר ההתמחות עבד כרופא בכיר, כמנהל יחידה ובהמשך ניהל את המחלקה לכירורגיה פלסטית משנת 2012. אנו מוקירים את ד"ר ברזובסקי כרופא וכאדם ואת פועלו למען מטופלי הנגב. הנהלת בית החולים תעמיד סיוע למשפחה ולעובדים ככל שיידרש".

במצבי מצוקה נפשיים ניתן להתקשר למוקד ער"ן - עזרה ראשונה נפשית, במספר 1201 או לפנות לאתר עמותת סהר - סיוע והקשבה ברשת. עמותת "בשביל החיים" מפעילה קו סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, במספר: 03-9640222, או באתר העמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully