וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מקסיקו הנבחר לא רוצה מאבטחים: "האזרחים יגנו עליי"

4.7.2018 / 11:01

לופס אוברדור ממשיך לפזר הבטחות פופוליסטיות, ואמר כי הוא יוותר על הזכות שלו להגנה כדי להישאר קרוב לעם. עם זאת, במדינה שבה נהרגו 200 אלף איש בתוך כעשור להחלטה הזו עשויות להיות השלכות קשות. "צעד דמגוגי וחסר אחריות"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא מקסיקו הנבחר, אנדרס מנואל לופס אוברדור, הצהיר אתמול (שלישי) כי הוא יוותר על הגנה צמודה מצד מאבטחים, במטרה להישאר "קרוב לעם". עם זאת, החלטתו של מנהיג השמאל הפופוליסטי להימנע מאבטחה במדינה שבה נהרגו יותר מ-200 אלף איש בתוך קצת יותר מעשור הובילה גם לביקורת על חוסר אחריותו.

"האזרחים ידאגו לי ויגנו עליי", אמר לכתבים הנשיא הנבחר, המוכר בראשי התיבות שלו Amlo, בעודו משוחח בטלפון עם הנשיא היוצא אנריקה פנה נייטו על חילופי השלטון. לופס אוברדור, בן 64, זכה בניצחון סוחף בבחירות ביום ראשון ובמהלך הקמפיין הוא פיזר שורת הבטחות שנועדו לחזק את תדמיתו כמנהיג עממי שישלוט למען 53 מיליון העניים במדינה.

נשיא מקסיקו הנבחר אנדרס מנואל לופז אוברדור מנופף לתומכיו במהלך עצרת תמיכה במקסיקו סיטי. רויטרס
יקצץ במשכורתו וימכור את המטוס. לופס אוברדור חוגג את ניצחונו/רויטרס

חוזה אנטוניו קרספו, פרשן פוליטי במרכז המחקר והלימודים הכלכליים במקסיקו, כינה זאת "צעד חסר אחריות לחלוטין". לדבריו, "זה מעט דמגוגי לומר 'אני כמו כל אחד אחר, אין לי זכויות יתר', כשהוא לא אזרח רגיל, אלא ראש מדינה". הוא הוסיף: "חלק ניכר מהיציבות של המדינה ומשלטון החוק תלויים בביטחונו ובבריאותו".

בין שלל הבטחותיו הנוספות של הנשיא הנבחר, שייכנס לתפקידו בדצמבר, היו גם סירובו להתגורר בארמון הנשיאותי המפואר במקסיקו סיטי, שאותו הבטיח להפוך למרכז אומנות "עבור אזרחי מקסיקו". בנוסף לכך, הוא מתכנן למכור את המטוס הנשיאותי ולאסור על בכירי ממשלו לחצות את המדינה במטוסים ובמסוקים פרטיים, כמו גם לקצץ במשכורתו ובמשכורות שריו כדי לממן את העלאת שכר המורים, הרופאים, החיילים ובעלי מקצועות אחרים בשירות הציבורי.

מסריו חלחלו היטב בציבור, והוא זכה בכ-53% מהקולות בבחירות, בפער של כ-30% מיריבו הקרוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully