וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי המסייע בתאילנד: "הנערים ילמדו לצלול כדי להיחלץ"

3.7.2018 / 10:14

הגורם, המעורב בחילוץ 12 הנערים והצעיר בן ה-25 שנלכדו במערה בצפון המדינה, אמר לוואלה! NEWS כי הכוחות ישלחו אוכל ותרופות כדי לייצב את מצבם. אם שבנה אותר: "מקווה שהוא ייצא בריא פיזית ונפשית"

עריכת וידאו:ניר חן

ישראלי המעורב בחילוץ 12 הנערים שנלכדו במערה בתאילנד אמר היום (שלישי) לוואלה! NEWS כי הכוחות המחלצים מתכוונים לשלוח לנערים אוכל ותרופות כדי לייצב את מצבם וללמד אותם לצלול כדי שיצליחו לעבור את הקטע המוצף ולצאת מהמקום. כוחות החילוץ הישראליים הגיעו למקום לפני כשבוע וחצי כדי לסייע בחילוצם של הנערים והצעיר.

טינאקורן בוניפיים, שבנה בן ה-12 נמצא במערה, אמרה לסוכנות הידיעות AFP: "אני כל כך שמחה שהם בחיים. אני מקווה שהוא ייצא משם בריא פיזית ונפשית".

עוד בוואלה! NEWS:
גנרל איראני: ישראל גונבת מאיתנו עננים ומונעת שלג
מרקל ושר הפנים הגיעו להסכם על מדיניות ההגירה: "הסדר נשמר"
המשבר ההומניטרי מחריף: מספר העקורים בדרום סוריה עלה ל-270 אלף

הנערים שנלכדו במערה במחוז צ'אנג ראי בתאילנד לאחר איתורם בידי צוותי החילוץ, 3 ביולי 2018. אי-פי, AP
"כל כך שמחה שהם בחיים". הנערים אחרי איתורם, הלילה/AP, אי-פי

הלילה מסר צבא תאילנד כי הכוחות נערכים להעביר לקבוצת הנערים שאותרה במערה במחוז צ'אנג ראי אספקת מזון שתספיק לחודש וכן להדריך אותם כיצד לצלול על מנת להיחלץ בחזרה לפני האדמה. זאת, בשל מבנה המערה וחלקיה הרבים המוצפים במים. עוד נמסר מהצבא כי החילוץ עשוי להימשך חודשים, אם הקבוצה לא תלמד כיצד לצלול.


12 הנערים, בני 11 עד 16, ומאמן הכדורגל שלהם, בן 25, נמצאו אמש על ידי שני צוללנים בריטים בתום מבצע חיפושים נרחבים. הם נראים בתמונות שפרסם הצי התאי כשהם לבושים במדי הקבוצה ומוארים בפנסי המחלצים, ואומרים שהם רעבים. אמו של אחד הילדים ששוחחה עם סוכנות הידיעות אי-פי אמרה כי כשיחזור הביתה היא תכין לו את "החביתה שהוא הכי אוהב לאכול".

עוד באותו נושא

אחרי תשעה ימים: הנערים שנלכדו במערה בתאילנד נמצאו בחיים

לכתבה המלאה
כוחות חילוץ במתחם מערות בצפון תאילנד בחיפושים אחר קבוצת נערים נעדרים, 2 ביולי 2018. רויטרס
כוחות החילוץ בתאילנד, אתמול/רויטרס

לדברי מושל המחוז נרונגסאק אוסטנאקורן, על אף שהקבוצה אותרה בידי המחלצים הם עדיין לא יצאו מכלל סכנה. "מצאנו אותם בריאים ושלמים אבל מבצע החילוץ עדיין לא הסתיים", הוסיף במסיבת עיתונאים שערך אמש. צוותי החילוץ שהצליחו ליצור קשר עם הנערים הורידו מצלמה לאזור שבו אותרו על מנת לבחון את מצבם ואת התנאים שבהם הם נמצאים. בין הצוותים נמצאים גם אנשי חילוץ ממדינות שונות שהגיעו לסייע במאמצים להוצאת הנערים מהמערה.

כוחות חילוץ במתחם מערות בצפון תאילנד בחיפושים אחר קבוצת נערים נעדרים, 2 ביולי 2018. רויטרס
"המבצע טרם הסתיים". מחלצים בצפון תאילנד, אתמול/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully