וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ההומניטרי מחריף: מספר העקורים בדרום סוריה עלה ל-270 אלף

2.7.2018 / 14:22

נציבות סוכנות הפליטים של האו"ם מסרה כי מספרם של התושבים שנמלטו מהקרבות בדרעא זינק בימים האחרונים, עם החרפת הלחימה. שר החוץ הירדני ייפגש עם עמיתו הרוסי במוסקבה כדי לדון במצב

צילום: מאיר ועקנין, דו"צ, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מספר העקורים בדרום-מערב סוריה כתוצאה מהמתקפה שהחלה לפני שבועיים באזור עלה ל-270 אלף - כך מסר היום (שני) דובר נציבות סוכנות הפליטים בירדן, מוחמד חווארי. זאת בשל ההפצצות והתקיפות האוויריות המאסיביות של צבא סוריה וצבא רוסיה במטרה להשתלט מחדש על מחוז דרעא.

מרבית הפליטים ברחו לכיוון הגבול עם ירדן, שלא מאפשרת את כניסתם, ועוד אלפים נוספים לרמת הגולן, סמוך לגבול עם ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אתמול כי ישראל לא תקלוט פליטים בשטחה, אך צה"ל ימשיך להעביר סיוע הומניטרי מעבר לגבול.

דרעא נכללה בהסכם הפסקת האש של ארצות הברית, רוסיה וירדן, שנחתם בשנה שעברה, אך למרות אזהרות וושינגטון כוחות של בשאר אסד פתחו במתקפה לכיבוש דרעא. השלב הבא עשוי להיות כיבוש שטחי המורדים במחוז קוניטרה הסמוך, שגובל ברמת הגולן.

בישראל הזהירו כי לא יאפשרו הפרה של הסכמי הפרדת הכוחות מ-1974, ואתמול תגברו כוחות בגבול.

לקריאה נוספת בנושא
המורדים קורסים: אסד מתקדם בדרום סוריה, השיחות עם רוסיה כשלו
מטרים מהגבול: מבט לעיר האוהלים שהקימו הפליטים בסוריה בגולן

אוהלים של פליטים סורים בצפון. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
מחנה פליטים שמוקם מעבר לגבול ישראל/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

בתוך כך, שר החוץ של ירדן איימן ספדי אמר היום כי הוא ייפגש השבוע במוסקבה עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, כדי לדון בהתפתחויות במצב בדרעא. עמאן מנסה לתווך בין המורדים לבין משטר אסד, אך השיחות על הסדר בין הצדדים, שבהן מעורב גם צבא רוסיה, טרם הניבו תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully