וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ושר הפנים הגיעו להסכם על מדיניות ההגירה: "הסדר נשמר"

3.7.2018 / 3:00

קנצלרית גרמניה צלחה את המשבר הפוליטי לאחר ששותפה הבכיר לקואליציה הורסט סיהופר איים לפרוש מממשלתה. זאת, ברקע משבר הפליטים המטיל את צלו על האיחוד האירופי. על פי ההסכם מרכזי מעבר שבהם ישהו מהגרים יוכרו כאזור בינלאומי

צילום: רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר הפנים בממשלתה הורסט סיהופר הגיעו אמש (שני) להסכם שיאפשר את המשך הקואליציה בין מפלגותיהם, ברקע משבר הפליטים באירופה. סיהופר, מנהיג המפלגה הנוצרית סוציאלית של בוואריה (CSU) איים לפרוש מהממשלה בהובלת מפלגת הנוצרים הדמוקרטים (CDU) של מרקל בטענה כי מדיניות ההגירה שמובילה הקנצלרית אינה קשוחה דיה.

איומיו הגיעו לאחר שבסוף השבוע השתתפה מרקל בפסגה משותפת בבריסל עם מנהיגי כמה מדינות באירופה שדנו במשבר הפליטים. בסיום הפסגה הושג הסכם בלתי מחייב על סוגיות הגירה, כשאיטליה מובילה את הקו הנצי בין חברות האיחוד.

לקריאה נוספת:
הילדים הרעים של איטליה בעטו את משבר ההגירה אל גרמניה
מרכזי קליטה באירופה וסיוע לאפריקה: האיחוד הגיע להסכם על הגירה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בתום פסגת האיחוד האירופי בבריסל, 29 ביוני 2018. רויטרס
שרדה את המשבר. מרקל/רויטרס

אמש הודיע סיהופר, בתום שיחות שארכו כחמש שעות, כי הגיע עם מרקל להסכמה "על האופן שבו נוכל בעתיד למנוע הגירה בלתי חוקית בגבול בין גרמניה לאוסטריה". בעקבות ההסכם ביטל סיהופר את איומו לפרוש מהממשלה. מרקל הגדירה את ההסכם "צעד חשוב לשמירה על הסדר" והוסיפה כי "רוח שיתוף הפעולה בתוך האיחוד האירופי נשמרה".

ההסכם שהושג בין שתי המפלגות קובע כי יוקמו מרכזי מעבר לפליטים המבקשים מקלט במדינות האיחוד, וכי גרמניה תנהל משא ומתן בילטרלי עם מדינות שיקלטו אותם. מרכזים אלה יוקמו באזור הגבול אך ייחשבו לאזור בינלאומי - כך שיהיה אפשר מבחינה חוקית לגרש את מי שלא יזכו למקלט. כך, סיהופר יוכל לטעון להקשחת מדיניות ההגירה בעוד שמרקל יכולה לומר כי דבקה בכללי האיחוד ולא מנעה את הזכות לחופש תנועה בין המדינות החברות בו.

עוד באותו נושא

המשבר בגרמניה: שר הפנים הציע לפרוש בשל מדיניות ההגירה של מרקל

לכתבה המלאה
שר הפנים של גרמניה הורסט סיהופר בכינוס של מפלגתו במינכן, 18 ביוני 2018. רויטרס
יכול לטעון להקשחת מדיניות ההגירה. סיהופר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully