וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בגרמניה: שר הפנים הציע לפרוש בשל מדיניות ההגירה של מרקל

2.7.2018 / 0:18

גורמים במפלגה הבווארית אמרו כי זיהופר העלה את ההצעה במהלך פגישה סגורה, במחאה על מהלכיה של הקנצלרית. החלטתו שעשויה לערער את ממשלת גרמניה טרם הוגשה וגורמים במפלגה מנסים לשכנעו לשנות את דעתו

צילום: רויטרס

שר ההפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, הציע לפרוש מתפקידו וכן מראשות מפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאלי הבווארית - כך אמרו הלילה (שני) גורמים במפלגה. זאת במחאה על מדיניות הקנצלרית אנגלה מרקל. זיהופר דורש להקשיח את המדיניות, כולל לגרש מהגרים בגבול שכבר נרשמו במדינה אחרת באיחוד האירופי.

הגורמים הוסיפו כי זיהופר, שהעלה את ההצעה במהלך פגישה סגורה של הנהגת המפלגה במינכן, טרם הגיש את התפטרותו וכי כמה גורמים במפלגה מנסים לשכנע אותו לשנות את החלטתו.

מרקל השתתפה בסוף השבוע בפסגה מתוחה של האיחוד האירופי בבריסל, שבסיומה הושג הסכם על משבר המהגרים. עם זאת, סעיפיו אינם מחייבים וזמן קצר לאחר ההכרזה צפו מחדש המחלוקות בין המדינות החברות השונות.

ללא הסיעה הבווארית, המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלרית תתקשה להמשיך לשלוט בשל אובדן הרוב בפרלמנט. הממשלה מורכבת גם מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שמתנגדת לקו התקיף של הבווארים. המפלגה תעמוד בפני בחירות מחוזיות בבוואריה בהמשך השנה, כשלפי הסקרים היא נחלשת לטובת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" מהימין הקיצוני", מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בפרלמנט הפדרלי, הבונדסטג.

שר הפנים של גרמניה הורסט סיהופר בכינוס של מפלגתו במינכן, 18 ביוני 2018. רויטרס
ראש בראש מול מרקל. זיהופר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully