וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות בראש וסטירות: אישום בהתעללות נגד שלוש סייעות בגן בפתח תקווה

כתב האישום מגולל עשרות מקרים של התעללות בפעוטות בגן בעיר נגד ויקטוריה קובטקו, קטרינה קיריליוק ופולינה זבגורודני. השלוש נאשמות בתקיפת הפעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים. הסייעות הודו בחקירתן: פעלנו מתוך עצבים

עריכה: תומר לוי

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה כתב אישום נגד שלוש סייעות בפעוטון בעיר, בגין תקיפת קטין והתעללות בחסר ישע. הסייעות, ויקטוריה קובטקו, קטרינה קיריליוק ופולינה זבגורודני, טיפלו בפעוטות בקבוצת הגיל שבין שלושה חודשים לשלוש שנים. על פי כתב האישום שהוגש נגד הסייעות, בהזדמנויות שונות במהלך עבודתן בגן, הן סטרו בפניהם של התינוקות, נענעו אותם, דחפו את ראשם, הכו בהם ואף אחזו בהם בכוח.

כתב האישום הוגש בעקבות סרטוני מצלמות אבטחה בהן תועדו הסייעות בהזדמנויות שונות במהלך פעילותן בגן הילדים. כך לפי כתב האישום, באחד המקרים דחפה קובטקו בת ה-43 את ראשו של אחד התינוקות לאחור והאכילה אותו בכוח. היא אף דחפה בקבוק לפיו והחזיקה אותו מהמצח בחוזקה כדי שישתה מהבקבוק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
למרות מחאות ההורים: ועדת השרים לחקיקה דחתה ההצבעה על חוק הפיקוח
כ-200 הורים הפגינו מול משרדי הממשלה: "לא נפקיר את ילדינו"
ההורים זועקים ובמשרדים מתנערים: מי תוקע את הפיקוח על גני הילדים

גן הילדים בפתח תקווה בו שלוש גננות התעללו ותקפו פעוטות בני שנה בגן ילדים 28 במרץ 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הגן בפתח תקווה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
בית משפט השלום - פתח תקווה, בית משפט המחוזי מרכז. שרון בוקוב
בית המשפט המחוזי בפתח תקווה/שרון בוקוב

במקרה אחר שיוחס לקובטקו, נטען בכתב האישום כי היא הטיחה את גופו של אחד התינוקות אל תוך המזרון בלול והכתה בראשו. כשניסה התינוק להתרומם, קובטקו הטיחה את גופו אל מזרון הלול והניחה עליו שמיכה אשר כיסתה חלק מפניו. לאחר שהתינוק התרומם למצב עמידה בתוך הלול, קובטקו הרימה אותו בעודה מחזיקה בצווארו, הטיחה אותו אל תוך מזרון הלול והכתה אותו בראשו כמה פעמים. אז כיסתה קובטקו את כל גופו של התינוק בשמיכה וטלטלה בחוזקה את הלול. לאחר שניסה התינוק להתרומם פעם נוספת, כשראשו מכוסה בשמיכה, קובטקו טלטלה את הלול והכתה אותו בראשו, הטיחה את ראשו של התינוק בסורגי הלול והמשיכה לנענע את הלול בו שוכב התינוק בחוזקה כך שהתינוק נע מצד לצד בתוך הלול. לאחר מכן, הטיחה את גופו של התינוק שוב אל תוך המזרון ונענעה את ראשו.

הסייעת הנוספת קיריליוק, בת 36, הואשמה בין השאר בעקבות מקרה בו הבחינה בתינוקת שנמצאת בלול שאינה ישנה. היא ניגשה אליה והכתה בראשה בחוזקה עד שראשה של התינוקת פגע בסורגי הלול. בשלב זה, על פי כתב האישום קיריליוק דחפה את ראשה של התינוקת אל תוך המזרון, וכן הטיחה את גופם של שני תינוקות אחרים אל המזרון והכתה בראשם.

גן ילדים. ShutterStock
הטיחו את הילדים בחוזקה ברצפה/ShutterStock

הסייעת זבגורודני נאשמת, בין היתר, כי הכתה במספר הזדמנויות בפניהם ובידיהם של תינוקות וכי הרימה תינוקות בזרועם והטיחה את גופם על הרצפה או על ספסל נמוך. באחד המקרים היא הכתה בידו של אחד התינוקות ולאחר מכן השליכה אותו בעוצמה על הרצפה. לאחר מכן היא הרימה אותו באגרסיביות בשתי ידיו, הושיבה אותו בחוזקה ונענעה אותו. כתוצאה מהמעשים נגרמו לתינוק חבלות.

מאז תחילת חודש אפריל נאסר על שלוש הסייעות לעבוד עם ילדים וליצור קשר עם מעורבים אחרים בתיק. היום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להאריך את תוקף האיסורים, או לחילופין לעצור את הסייעות עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. מהבקשה אולה כי השלוש הודו במיוחס להן בחקירותיהן, וטענו כי "פעלו מתוך עצבים". בנוסף, בידי המשטרה נמצאים סרטוני אבטחה מגן הילדים.

ס', מנהל הגן בפתח תקווה, אמר הבוקר לוואלה! NEWS: "מדובר באירוע חריג מאוד. כבר לאחר הגשת התלונה נגד הסייעות החלטתי להרחיק את כל צוות מהעסק שלי. מאז עובד צוות חדש בגן. הגן המשיך לעבוד עם צוות חדש. על הגשת כתבי האישום עודכנתי מהתקשורת", הוא אף ציין כי המשטרה לקחה מיד את הקלטות מצלמות האבטחה, כך שהוא טרם צפה בתיעודים הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully