וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: שישה נשיאים אמריקנים נכשלו בלהסית את העם נגד המשטר

30.6.2018 / 14:02

ברקע המחאה המתרחבת באיראן וצניחת ערך המטבע, אמר המנהיג העליון כי הסנקציות האמריקניות נועדו להפנות את העם האיראני נגד ממשלתו. "הם מנסים ליצור לחץ כדי להפריד בין העם והמערכת, רבים לפני טראמפ ניסו - וויתרו", אמר

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שבת) כי הלחץ הכלכלי והסנקציות של ארצות הברית על טהראן נועדו להפנות את העם האיראני נגד ממשלתו. לדבריו, "הם מנסים ליצור לחץ כלכלי כדי להפריד בין האומה מהמערכת, אבל שישה נשיאים אמריקנים ניסו לעשות זאת וויתרו", כתב חמינאי, בהתייחסו לנשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ.

השבוע התרחבה מחאת הסוחרים באיראן על המשבר הכלכלי שנוצר במדינה בעקבות השבתן של הסנקציות הכלכליות עליה, זאת לאחר פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין בחודש שעבר. חלקים מהבזאר הגדול בטהראן שבתו השבוע ואיראנים רבים מחו נגד הממשלה בשל צניחת המטבע המקומי. במהלך השבוע דווח בנוסף כי ארצות הברית פועלת להפסקת ייבוא הנפט מאיראן עד 4 בנובמבר, מה שיוביל לקשיים נוספים עקב האטה במגזר החיוני לכלכלתה של הרפובליקה האסלאמית.

כחלק ממאמציו, צייץ היום טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי ביקש מסלמאן, מלך ערב הסעודית, להגדיל את אספקת הנפט לארצות הברית בכשני מיליון חביות. טראמפ הוסיף כי סלמאן הסכים לבקשה.

עוד בנושא
חמינאי: על מערכת המשפט לטפל באלו שפוגעים בביטחון הכלכלי
שורפים פחים וסוגרים חנויות: מחאת הסוחרים באיראן מתרחבת
תסריט האימה של המשטר האיראני: הצטרפות כוחות הביטחון למפגינים

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
חמינאי/AP

כניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות החדשות בחודשים הקרובים מעלה חששות כבדים בקרב אזרחי איראן. אלו עשויות לפגוע בגישה למטבע זר, מה שגרם לבהלה בקרב האזרחים שממהרים להמיר את הריאל בדולר. שערו של הריאל צנח לשפל היסטורי בימים האחרונים, וממשלו של הנשיא חסן רוחאני הבטיח שורת צעדים לשיפור המצב כחלק מ"כלכלת ההתנגדות".

הפגנות הסוחרים התקיימו לאחר שביתת נהגי המשאיות שהתקיימה לאחרונה במדינה. זאת, בנוסף לגל ההפגנות שהחל בדצמבר והסתיים בדיכוי מטעם משמרות המהפכה. ההפגנות שהתקיימו בסוף השנה שעברה החלו עקב יוקר המחייה באיראן והצליחו להוציא איראנים לרחובות בכ-80 ערים ועיירות. לפחות 25 נהרגו בגל מחאה זה, שנחשב לגדול ברפובליקה האסלאמית זה עשור.

עוד באותו נושא

רוחאני על המשבר הכלכלי באיראן: "ארה"ב תשלם מחיר"

לכתבה המלאה
בוגר משמרות המהפכה צועד על דגל ישראל בטקס בטהראן, איראן, 30 ביוני 2018. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
בוגר משמרות המהפכה צועד על דגל ישראל בטקס בטהראן/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הולך על מדשאות הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 25 במרץ 2018. רויטרס
ניסו לפניו ונכשלו. טראמפ/רויטרס

לאחר העימותים בטהראן בעקבות צניחת הריאל, האשים רוחאני את וושינגטון במשבר. "גם במקרה הכי גרוע יסופקו הצרכים הבסיסיים של האיראנים", הצהיר רוחאני בנאומו ששודר בטלוויזיה הממלכתית. "יש לנו מספיק סוכר, חיטה ושמן לבישול". "יש לנו גם מספיק מטבע זר כדי להזרים לשוק", הוסיף רוחאני. הוא אף הגן על המדיניות הכלכלית במדינה ואמר כי הכנסותיה לא הושפעו בחודשים האחרונים, ואמר כי הירידה בערך הריאל היא תוצאה של "תעמולה תקשורתית זרה".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס בוגרי משמרות המהפכה, 30 ביוני 2018. אתרו הרשמי של חמינאי, אתר רשמי
חמינאי, היום/אתר רשמי, אתרו הרשמי של חמינאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully