וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורפים פחים וסוגרים חנויות: מחאת הסוחרים באיראן מתרחבת

27.6.2018 / 0:52

בבזאר הגדול בטהראן המשיכו חלק מהסוחרים לשבות, וחלק מהם הציתו פחים כדי למנוע מהשוטרים להתקרב. ברשתות החברתיות דווח על שביתה בכמה ערים נוספות, אולם בשלב אופי המחאה הוא בעיקר כלכלי. גורם אמריקני בכיר: פועלים להפסקה מוחלטת של יבוא הנפט מאיראן

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

חלקים מהבזאר הגדול בטהראן שבתו אתמול (שלישי) זה היום השני ברציפות, כשהמפגינים ממשיכים למחות נגד הממשלה האיראנית ברחובות הסמוכים בצל צניחת המטבע המקומי - כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס. במקביל, גורם אמריקני בכיר אמר כי וושינגטון פועלת להפסקת יבוא הנפט מאיראן עד ל-4 בנובמבר, עם חידוש הסנקציות על המגזר החיוני לכלכלת המדינה.

בסרטונים שפורסמו במהלך יום אתמול ברשתות החברתיות, שמהימנותן לא ברורה, נראו מפגינים שורפים פחי אשפה ברחובות טהראן בניסיון למנוע מהמשטרה לתקוף אותם. שביתות סוחרים תועדו גם בערים אחרות במדינה, כמו אראק, שיראז וכרמאנשאה. בשלב זה, כך נראה, המחאה נותרת מצומצמת ולובשת בעיקר אופי כלכלי.

התושבים חוששים מהמשך הפגיעה בכיסם, עם כניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות בחודשים הקרובים. אלו עשויות לפגוע בגישה למטבע זר, מה שגרם לבהלה בקרב האזרחים שממהרים להמיר את הריאל בדולר. שערו של הריאל צנח לשפל היסטורי בימים האחרונים, וממשלו של הנשיא חסן רוחאני הבטיח שורת צעדים לשיפור המצב כחלק מ"כלכלת ההתנגדות".

עוד בנושא:
תסריט האימה של המשטר האיראני: הצטרפות כוחות הביטחון למפגינים
רוחאני על המשבר הכלכלי באיראן: "ארה"ב תשלם מחיר"
בשל צניחת המטבע באיראן: עימותים בין מפגינים לשוטרים ליד הפרלמנט

מפגינים בבירת איראן, טהראן, נגד המשבר הכלכלי, 25 ביוני 2018. AP
חוששים מהמשך המשבר הכלכלי. מפגינים בטהראן, אתמול/AP

בנאום שנשא היום בפרלמנט, הגן רוחאני על מדיניותו הכלכלית ואמר כי הצניחה בשער המטבע הוא תוצאה של "תעמולת התקשורת הזרה". הוא הבטיח כי הממשלה תמשיך לספק את מוצרי היסוד לאזרחים. "יש לנו מספיק מטבע זר להזרים לשוק", אמר.

רואחני, שהבטיח שיפור במצב הכלכלי והנהגת רפורמות חברתיות נרחבות, חווה ירידה חדה בפופולריות שלו בתקופה האחרונה. מצד אחד, השמרנים תוקפים אותו בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין, ומצד שני, אנשי המחנה שלו טוענים כי הוא נכשל במימוש הבטחותיו.

הפגנות הסוחרים מצטרפת לשביתת נהגי המשאיות שהתקיימה לאחרונה וכן לגל ההפגנות שהחל בדצמבר, והסתיים רק בדיכוי של משמרות המהפכה. אז, ההפגנות החלו בשל יוקר המחיה והתרחבו לכ-80 ערים ועיירות. לפחות 25 בני אדם נהרגו במהומות, שהיו הגדולות ביותר במדינה זה כעשור.

(עדכון ראשון: 16:49)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully