וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל העביר סיוע לפליטים הסורים בגבול: "לא נאפשר מעבר לישראל"

29.6.2018 / 14:35

מאות טונות של ציוד סיוע הומניטרי ומזון הועברו על ידי צה"ל למחנות האוהלים ברמת הגולן הסורי. גורם ביטחוני: אלפי עקורים סורים הגיעו בימים האחרונים למרחב מאזור הקרבות

צילום: דובר צה"ל

צה"ל העביר הלילה (שישי) במבצע לילי ובארבעה מוקדים במקביל, סיוע הומניטרי המיועד לפליטים הסורים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית, שנמלטו מהתקפות משטר אסד באזור דרעא. במסגרת המבצע הועברו כ-300 אוהלים, 13 טון מזון, 15 טון מזון לתינוקות, ציוד רפואי ותרופות ו-30 טון של ביגוד והנעלה.

מדובר בסיוע ייעודי למחנות הסורים בדרום ובמרכז רמת הגולן הסורית. במחנות אלו, הממוקמים סמוך לגבול, נמצאים אלפי סורים החיים בתנאים ירודים ללא גישה למים, חשמל, מקורות מזון או מצרכים בסיסיים, ובימים האחרונים זוהתה עלייה בהיקף השוהים במחנות. גורם ביטחוני הוסיף היום כי ישנם אלפי עקורים סורים שהגיעו בימים האחרונים למרחב מאזור הקרבות. עוד הוסיף הגורם כי ישראל מקיימת קשרים הדוקים עם ארגוני סיוע בינלאומיים.

עוד בנושא:
מאות פליטים בגבול ישראל-סוריה; חשש מאלפים רבים כשדרעא תופצץ
כוחות הנמר של אסד שועטים בדרום סוריה - ומקרבים את הלחימה לגבול ישראל
התסריט הקבוע: אסד מתקדם באזור דרעא - ומפציץ בתי חולים

סיוע הומניטרי של צה"ל לסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
העברת הסיוע ההומניטרי, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף בחשבון הטוויטר שלו כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה בדרום סוריה. נקפיד על שמירת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל". לדבריו, "כמו תמיד נהיה מוכנים להעמיד כל סיוע הומניטרי לאזרחים נשים וילדים, אך לא נקבל אף פליט סורי בשטחנו".

עוד באותו נושא

הפוגה בדרום סוריה: במטרה ללחוץ על המורדים להיכנע

לכתבה המלאה

מתוך חשבון הטוויטר של השר ליברמן:

מדובר צה"ל נמסר כי מזה מספר שנים מתקיימת מדיניות של הגשת סיוע הומניטרי מציל חיים במסגרת פעילות מנהלת "שכנות טובה" לצד אי התערבות בלחימה במדינה. פעילותה של המנהלת מקבלת בימים אלו משנה תוקף לאור מצבם הקשה של בני המקום, תושבי רמת הגולן הסורית.

בצה"ל עוקבים אחר המתרחש בדרום סוריה וערוכים למגוון תרחישים, בהם גם המשך הענקת הסיוע ההומניטרי לסורים הנמלטים. עוד נמסר כי צה"ל לא יאפשר מעבר פליטים סורים לשטח הארץ וימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. הלילה החלה הפוגה בלחימה בדרום סוריה בתיווך רוסיה - כך דווח בכלי תקשורת סוריים. ההפוגה תימשך 12 שעות, ומטרתה להביא ללחץ על המורדים להיכנע.

סיוע הומניטרי של צה"ל לסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
משלוחי הסיוע שהעביר צה"ל לפליטים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
סיוע הומניטרי של צה"ל לסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
חיילים מפקחים על העמסת משלוחי הציוד למשאיות, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 120 אלף איש נעקרו מבתיהם מאז החלה המתקפה בדרום-מערב סוריה. רובם נמלטו לכיוון הגבול עם ירדן, וכמה אלפים עשו את דרכם לאזור הגולן הסורי. אחרים ברחו לשטחים שבשליטת המשטר.

מעמותת רופאים לזכויות אדם נמסר: "יש לאפשר מחסה למי שמבקש הגנה ונמלט על חייו. אסור לנו לעמוד מנגד אל מול סיכון לחיי אדם בסוריה. על פי הפרסומים ישראל לא תהיה מוכנה להכניס לשטחה אזרחים סורים ורק לסייע מבחינה הומניטרית. לאור החשש לחיי אדם העזרה ההומניטרית החשובה ביותר היא הגנה על חייהם".

הפצצות אסד הוציאו משימוש שלושה בתי חולים בדרום סוריה

בשל הפצצות צבא סוריה, שלושה בתי חולים יצאו מכלל שימוש שלשום בדרום-מערב סוריה, בהתקפות כוחות המשטר על שטחי המורדים, כך דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם וארגון סיוע רפואי. המתקנים הרפואיים ממוקמים בעיירות סעידה, אל-ג'יזרה ואל-מוסיפרה, הסמוכות לגבול עם ירדן, ממזרח לעיר דרעא.

משטרו של בשאר אסד פתח במתקפה באזור בשבוע שעבר, כשהוא זוכה לסיוע רוסי אווירי מאסיבי. לאורך המלחמה הממושכת, ממשלת סוריה הכחישה כי היא פוגעת במתקנים רפואיים כפי שדיווחו פעילי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם.

אתמול דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מתחילת המתקפה באזור דרעא לפני כשבועיים נהרגו 93 אזרחים.

(עדכון ראשון: 11:02)

מחנות פליטים באזור תל פארס, 28 ביוני 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
מחנות פליטים באזור תל פארס בגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
בתים במחוז דרעא בסוריה שהופצצו בידי כוחות המשטר - 27 ביוני. AP
הפצצות בדרעא, שלשום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully