וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הנמר של אסד שועטים בדרום סוריה - ומקרבים את הלחימה לגבול ישראל

28.6.2018 / 18:05

צבא סוריה ממשיך להפציץ אזרחים באזור דרעא, בקרבת הגבול עם ירדן וישראל, כשהוא זוכה לגיבוי ממטוסי חיל האוויר הרוסי. עשרות אזרחים כבר נהרגו, וגל פליטים עשוי לעשות את דרכו לאזור הגבול

צילום: רויטרס

ב"כוח הנמר" של צבא אסד, שחייליו נלחמים בימים אלה באזור דרעא שבדרום-מערב סוריה, דבקה במהלך בשנות הלחימה במלחמת האזרחים במדינה תדמית שלילית במיוחד. סיפורים על אכזריותם הרבה כלפי אזרחי סוריה והמורדים, ובעיקר זו של סוהיל חסן העומד בראשם, נפוצו בכל רחבי המדינה. ובכל זאת, מתברר כי משהו בכל זאת הצליח לסדוק את הקשיחות המאפיינת את החיילים הללו.

לאחר ההפסד של רוסיה לאורוגוואי במשחק שנעל את שלב הבתים, מיהרו חיילי "הנמר" לפרסם בפייסבוק הודעה על צערם העמוק לנוכח הפסדה של הנבחרת ממוסקבה. החיילים הסורים הוסיפו כי הם מקווים שרוסיה תזכה בגביע העולם בתום משחקי גביע העולם בכדורגל.

לקריאה נוספת:
התסריט הקבוע: אסד מתקדם באזור דרעא - ומפציץ בתי חולים
הלחימה בדרום סוריה: אסד מתקדם באזור הגבול עם ירדן בגיבוי רוסי
"תורך, דוקטור": ילדי הגרפיטי שהציתו את המרד נערכים למתקפת אסד

תקיפה של צבא סוריה באזור מחוז דרעא, 28 ביוני. רויטרס
תקיפות במחוז דרעא, היום/רויטרס

ואכן בזמן שעיני העולם כולו מופנות למוסקבה ולערים שבהן מתקיים המונדיאל, כוחות צבאו של בשאר אסד בסיוע אווירי מסיבי מצד רוסיה, מצליחים לרשום התקדמות מרשימה בקרבות מול כוחות המורדים באזור דרעא - העיר שבה החלה מלחמת האזרחים הסורית. אז, במרץ 2011 קבוצת נערים העזה לרסס כתובות נגד הנשיא הסורי.

התגובה של המשטרה הסורית שעצרה את הנערים והכתה אותם נמרצות, הוציאה לרחובות מאות מתושבי העיר ומכאן החלה להתגלגל המלחמה שעדיין לא הסתיימה. אלא שבניגוד לשנים שעברו, בנקודת הזמן הנוכחית, כשצבא סוריה הסדיר יצליח להשלים את כיבוש דרעא - השאלה כאן אינה אם, אלא מתי - ניתן כבר יהיה לדבר על סיומה של מלחמת האזרחים. אמנם מורדים שונים ימשיכו להחזיק בכיסים טריטוריאליים באזור אידליב והכורדים ישלטו בעוד אזור או שניים, אך למעשה אסד ישוב לשלוט בסוריה הישנה והמוכרת.

אתמול דיווחו כוחות צבא אסד כי הצליחו לכבוש עוד כ-54 קמ"ר באזור דרעא. הצבא הסורי מסתייע בהפצצות כבדות של מטוסי המשטר לצד אלו של חיל האוויר הרוסי. על פי דיווחי האו"ם דרעא עומדת בפני גורל דומה לזה של חאלב ורוטה המזרחית - נזק בקנה מידה נרחב ומאות הרוגים ופצועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

93 הרוגים בתוך שבועיים

כבר כעת נמלטו מהגזרה כ-45 אלף בני אדם שמנסים למצוא מחסה בקרבת הגבול עם ירדן, שלעת עתה אינה ממהרת להכניסם לתחומיה, ואלו עשויים להתקדם גם לגבול עם ישראל. אתמול אף דווח כי שלושה מבתי החולים באזור שהופצצו מהאוויר, הפסיקו את פעילותם לנוכח הנזק שנגרם להם. היום הודיע הארגון הסורי לזכויות אדם כי בהפצצות באזור דרעא נהרגו מאז אתמול 46 בני אדם - בהם 17 אזרחים. על פי הארגון, 93 אזרחים נהרגו עד כה בתקיפות במחוז, בשבועיים האחרונים.

חיילים סוריים לצד רכב עם פליטים סורים עם בואם לקלמון, 28 ביוני 2018. רויטרס
פליטים סורים לצד חיילים בקלמון, היום/רויטרס

בשלב זה נראה שהקרב הוכרע - ארצות הברית אינה מסייעת למורדים, שברובם נמנים עם אנשי "צבא סוריה החופשי", כלומר המורדים המתונים. שום גורם מערבי גם לא ממהר לסייע למורדים הללו, לרבות ישראל. על פי דיווח שפורסם היום בעיתון "אל-חיאת" בבריטניה, הבית הלבן כבר מנהל את המשא ומתן על עתיד סוריה מתוך הנחה שמעוז המורדים המפורסם ביותר ייפול חזרה בידי המשטר.

על פי הדיווח, וושינגטון מוכנה להשלים עם שובו של אסד לשלוט בכל רחבי המדינה, אך בתנאי שתסולק הנוכחות האיראנית מרחבי סוריה. גם המדינות הערביות השונות שתמכו במורדים בעבר כבר אינן מתייצבות לצדם, ייתכן שבתיאום עם ארצות הברית, ומתמקדות בלחימה בתימן - וגם שם פועלות לסלק את הנוכחות האיראנית.

בתים במחוז דרעא בסוריה שהופצצו בידי כוחות המשטר - 27 ביוני. AP
איש כוחות החירום האזרחיים בדרעא/AP

ואולם, לא ברור אם ההימור של הממשל האמריקני ושל מדינות ערב יישא פרי כל כך מהר. אמנם הרוסים הם אלה שנותנים את הטון ברחבי סוריה, אך האיראנים לא ימהרו לוותר על נוכחות במדינה שנחשבת עבורם נכס קריטי. גם אסד עצמו, שחב את הישרדותו קודם כל לאיראנים, לא ימהר להיפטר משליחי טהראן וחיזבאללה. הנשיא טראמפ עלול לגלות בשלב מסוים ששובו של הנשיא הסורי לא יבשר בהכרח על התנתקות איראנית מסוריה - ואולי להיפך.

בתים באזור לאחה שבמחוז דרעה הצפוני-מזרחי, בסוריה ב -25 ביוני 2018. רויטרס
בתים שהופצצו במחוז דרעא בסוריה, השבוע/רויטרס
פליטים סוריים שעזבו את לבנון מגיעים לקלמון, 28 ביוני 2018. רויטרס
פליטים בקלמון, היום/רויטרס
פליטים סורים מתכוננים לחזור לסוריה מעיר הגבול הלבנונית ארסאל, 28 ביוני 2018. רויטרס
פליטים סורים בעיירה הלבנונית ארסאל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully