וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסריט הקבוע: אסד מתקדם באזור דרעא - ומפציץ בתי חולים

27.6.2018 / 13:26

פעילי זכויות אמרו כי שלושה מתקנים רפואיים יצאו מכל שימוש בשל המתקפה העזה של המשטר, המגובה על ידי רוסיה. כ-50 אלף נעקרו מבתיהם עד כה, וצבא סוריה

צילום: רויטרס

שלושה בתי חולים יצאו מכלל שימוש בדרום-מערב סוריה בשל ההפצצות של כוחות המשטר על שטחי המורדים - כך דיווחו היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם וארגון סיוע רפואי. המתקנים הרפואיים ממוקמים בעיירות סעידה, אל-ג'יזרה ואל-מוסיפרה הסמוכות לגבול עם ירדן, ממזרח לעיר דרעא.

משטרו של בשאר אסד פתח במתקפה באזור בשבוע שעבר, כשהוא זוכה לסיוע רוסי אווירי מאסיבי. לאורך המלחמה הממושכת, ממשלת סוריה הכחישה כי היא פוגעת במתקנים רפואיים כפי שדיווחו פעילי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם.

דרעא נכללה בהסכם הפסקת האש בין רוסיה, ארצות הברית וירדן בשנה שעברה, אך המתקפה יצאה לדרך חרף אזהרותיה של וושינגטון. עם זאת, היא הבהירה למורדים באזור כי היא לא תעניק להם סיוע צבאי. לטענת משרד ההגנה של רוסיה, היא עדיין מחויבת להסכם.

לקריאה נוספת על המתקפה בדרום סוריה
הלחימה בדרום סוריה: אסד מתקדם באזור הגבול עם ירדן בגיבוי רוסי

מלחמה בסוריה- צבא אסד תקף את העיירות בוסר אלחריר ומליחת א-עטש, סמוך לעיר דרעא. רויטרס
למורדים אין תמיכה מארה"ב. עשן מיתמר בקרבות בדרעא/רויטרס

האו"ם אמר כי המתקפה בדרום המדינה אילצה עד כה 50 אלף תושבים לעזוב את בתיהם, בסמוך לגבול עם ירדן. הממלכה, שבה כבר שוהים כ-650 אלף פליטים סורים, הבהירה כי לא תפתח את גבולה עבורם. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות 47 אזרחים נהרגו מאז החלה המתקפה ב-19 ביוני. ראש הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, אמר כי חמישה בתי חולים נפגעו מתחילת המערכה.

רשת הטלוויזיה הממלכתית אל-אחבריה דיווחה כי אספקת החשמל לעיר דרעא - שמחולקת בין המשטר למורדים - נקטעה אחרי ש"ארגוני טרור" פגעו בקו חשמל באל-מוסיפרה, שנמצאת במרחק של כ-20 ק"מ ממזרח לעיר. המתקפה של המשטר התרחבה אל העיירה סעידה, ופעילי זכויות אדם דיווחו על תקיפות אוויריות שלטענתם בוצעו על ידי חיל האוויר הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully