וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בדרום סוריה: אסד מתקדם באזור הגבול עם ירדן בגיבוי רוסי

26.6.2018 / 16:43

צבא סוריה רשם את ההתקדמות הראשונה שלו מאז תחילת המבצע בדרעא, ומספר העקורים ממשיך לצמוח ועתה מוערך ב-45 אלף. כוחות המשטר מתקדמים דרומה, אחרי שקטעו את כיס האופוזיציה באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה כבש היום (שלישי) שטחים מידי המורדים בדרום-מערב המדינה - כך דיווחו כלי תקשורת של המשטר והארגון הסורי לזכויות אדם. זאת ההתקדמות הגדולה ביותר של כוחות הממשל במתקפה שהם מנהלים סמוך לגבול עם ירדן, שבעקבותיה נעקרו מבתיהם כ-45 אלף איש.

דרום-מערב המדינה הוא אזור אסטרטגי רגיש, בשל סמיכותו לגבולות ירדן וישראל. ארצות הברית ורוסיה, התומכת בשלטונו של בשאר אסד, הסכימו בשנה שעברה על יצירת אזור אי-הסלמה שצמצם את הלחימה עד לשבועות האחרונים חרף אזהרת ארצות הברית. זו גם הבהירה למורדים שלא יצפו לסיוע צבאי מצדה נגד המשטר.

לקריאה נוספת על הלחימה באזור
הלחימה בדרום סוריה: 70 מורדים נהרגו, אלפים בורחים לגבול ירדן
דיווח: רוסיה הפציצה מהאוויר את כוחות המורדים בדרום סוריה

בתים באזור לאחה שבמחוז דרעה הצפוני-מזרחי, בסוריה ב -25 ביוני 2018. רויטרס
אסד ממשיך להתקדם. מבנים באזור לג'ה, דרעא, אתמול/רויטרס

סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א ואמצעי התקשורת של חיזבאללה דיווחו כי צבא סוריה השתלט על העיירה בוסרה אל-חריר, השוכנת באזור לג'ה. עוד דווח כי הכוחות מתקדמים עתה דרומה. כיבוש האזור קטע את כיס השליטה של לוחמי האופוזיציה בשטח שבצפון-מזרח מחוז דרעא.

האו"ם מסר היום כי 45 אלף נמלטו מהלחימה בדרום-מערב סוריה לכיוון ירדן, אך בעמאן הבהירו כי לא יקלטו עוד פליטים. שר החוץ איימן ספאדי אמר כי "אין נוכחות של עקורים בגבולנו וכי הם נעים בתוך שטחי המדינה".

בתוך כך, הלילה דווח כי ישראל תקפה באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לטענת המשטר, הוא הצליח ליירט שני טילים ששיגרה ישראל, אך הארגון הסורי זכויות אדם דחה זאת ואמר כי הותקפו מצבורי נשק איראניים לחיזבאללה. בישראל לא הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully