וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בדרום סוריה: 70 מורדים נהרגו, אלפים בורחים לגבול ירדן

25.6.2018 / 13:00

צבא סוריה אמר כי כוחות של אל-קאעדה תקפו לוחמי אופוזיציה שעברו לשורות המשטר בדרעא, ונהדפו. לפי דיווחים, עשרות תקיפות אוויריות אירעו באזור, ופליטים נעים לגבול הממלכה - שמבהירה כי אינה יכולה לקלוט אותם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

70 מורדים סורים נהרגו בקרבות עם צבאו של בשאר אסד - כך מסר היום (שני) צבא רוסיה. בהודעתו נמסר כי כוחות המורדים תקפו תחילה את צבא אסד באזור הפסקת האש בדרום-מערב המדינה, שם החריפה הלחימה בימים האחרונים. לטענת הצבא הרוסי, המורדים היו אנשי אל-קאעדה, שתקפו 12 מוקדים שבהם עברו המורדים לצדי המשטר. עוד נטען כי לא היו נפגעים בשורות הממשל.

צבא רוסיה הוסיף כי הוא יאבטח שלוש שיירות הומניטריות של האו"ם, שאמורות להגיע לאזור היום. הכוחות הנאמנים לאסד, בחיפוי חיל האוויר הרוסי, מתקדמים בימים האחרונים אל תוך עומק מחוז דרעא, הגובל עם ירדן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 34 תקיפות אוויריות תועדו במחוז אחרי חצות, וכי ההפגזות הגיעו גם לבירת המחוז, שנקראת גם היא דרעא.

לקריאה נוספת על הלחימה בדרום סוריה
איום כוחות איראניים מטרים מהגבול: בצה"ל נערכים למהלך של אסד
דיווח: רוסיה הפציצה מהאוויר את כוחות המורדים בדרום סוריה

הרס בעיר בוסרה אל-חריר שהותקפה בפצצות חבית בסוריה. רויטרס
אסד מנסה לכבוש את ערש המרד. הרס מבנים בעיירה בדרעא/רויטרס

הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, מסר כי לפחות 26 אזרחים נהרגו מאז החלה המתקפה בדרעא ביום שלישי שעבר, וכי לפחות 17 אלף תושבים נמלטו מבתיהם לכיוון הגבול עם ירדן. ואולם, דובר הממשלה בעמאן מסר כי הממלכה אינה יכולה לקלוט עוד פליטים, מאחר שבשטחה כבר שוהים 660 אלף פליטים סורים באופן רשמי. ירדן טוענת כי בפועל, מספרם של הפליטים הסורים בשטחה כפול.

עוד אמר הדובר כי ירדן פועלת עם ארצות הברית ועם רוסיה כדי להבטיח את האינטרסים שלה. אזור הקרבות נכלל בהסכם הפסקת האש שגובש על ידי שלוש המדינות בשנה שעברה, אך למרות איומיה של וושינגטון, דמשק פתחה במבצע באזור. הממשל אף הבהיר למורדים שלא יצפו לגיבוי צבאי כדי להדוף את המתקפה.

דרעא היא ערש המרד נגד שלטונו של אסד, שפרץ במרץ 2011 כחלק מאירועי "האביב הערבי". בתוך זמן קצר, הוא התפתח למלחמת אזרחים אכזרית, שבה נהרגו כחצי מיליון בני אדם וכמחצית מאוכלוסיית המדינה נעקרה מביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully