וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה הפציצה מהאוויר את כוחות המורדים בדרום סוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בוצעו 25 תקיפות בדרעא, שנמצאת בשליטת המורדים. זוהי הפעם הראשונה שבה רוסיה תוקפת באזור מאז הסכם הפסקת האש שנחתם לפני כשנה. ממסמך שנחשף ב"רויטרס" עולה כי ארה"ב מסרה למורדים שלא יצפו לסיוע צבאי מצדה

אתר רשמי

רוסיה הפציצה אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים בדרום סוריה בפעם הראשונה מאז הסכם הפסקת האש שנחתם לפני כשנה - כך דיווח הלילה (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, בוצעו כ-25 תקיפות בעיירות בדרעא, מחוז הגובל בירדן ובישראל, שבו צבא סוריה מגביר את תקיפותיו בימים אלה כחלק מההכנות לכיבושו מחדש.

ראש הארגון, ראמי עבד אל-רחמאן, מסר כי "הפצצות אוויריות מסיביות פגעו בעיירות במזרח דרעא בפעם הראשונה מאז הפסקת האש". לא ידוע בשלב זה כמה בני אדם נפגעו בתקיפות.

בתוך כך, בסוכנות "רויטרס" פורסם הלילה כי ארצות הברית הודיעה לכוחות המורדים כי היא לא תספק להם סיוע צבאי במערכה המתקיימת בדרעא. "עליכם לא לבסס את החלטותיכם על ההנחה או על הציפייה להתערבות צבאית מצדנו", הבהיר הממשל האמריקני במסמך שיועד לראשי קבוצות "צבא סוריה החופשית" (FSA).

עוד בנושא:
הלחימה באזור הגבול מחריפה: אלפים נמלטו מהפצצות משטר אסד
אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית
"תורך, דוקטור": ילדי הגרפיטי שהציתו את המרד נערכים למתקפת אסד

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין ובשאר אל אסד במהלך פגישתם בסוצ'י, רוסיה. רויטרס
הפרה ראשונה של הסכם הפסקת האש. פוטין ואסד/רויטרס

ביולי בשנה שעברה סיכמו רוסיה, ארצות הברית וירדן על הפסקת אש באזור. וושינגטון איימה לפעול בתקיפות אם משטרו של בשאר אסד יפר את ההבנות, אך אסד מצדו פורס באזור את כוח "הנמר", יחידת העלית שהובילה את הקמפיין בפרברי דמשק בתחילת השנה.

ביום שישי דווח כי כ-12,500 איש נמלטו מאזורים אלה. אסד אמר כי בהמלצת רוסיה, הוא ייתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

עוד דיווחו בשבוע שעבר בארגון הסורי לזכויות אדם כי כוחות איראן וחיזבאללה והמיליציות השייכות להם החלו לסגת מדרום סוריה לעומק 40 קילומטרים מהגבול עם ישראל וירדן, זאת בעקבות בקשת רוסיה שקיימה לאחרונה התייעצויות עם גורמים אזוריים. רוסיה אף נתנה לארצות הברית ולירדן אפשרות לדון עם פלגי המורדים במטרה להגיע לפתרון באזור, כך על פי הארגון.

(עדכון ראשון: 1:46)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
בית בדרעא שנפגע בלחימה, בחודש שעבר/רויטרס
כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
מורדים באזור דרעא, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully