וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית

20.6.2018 / 15:03

המשטר מזרים כוחות של יחידת עלית לחזיתות בדרעא וקוניטרה, ועיתון המזוהה עמו דיווח על הגברת ההכנות לקראת "מבצע גדול לשחרור" הדרום. בסקיי ניוז דווח כי לוחמי הארגון השיעי עזבו את אזור דרעא, ברקע איומי ישראל נגד המיליציות של איראן

אתר רשמי

צבא סוריה הגביר את תקיפותיו על השטחים שבשליטת האופוזיציה בדרום-מערב המדינה, כחלק מההכנות שלו לקראת המתקפה הצפויה לכיבוש מחדש של אזורי הגבול עם ירדן ורמת הגולן - כך מסרו היום (רביעי) מקורות באופוזיציה לסוכנות הידיעות רויטרס. במקביל, ברשת סקיי ניוז בערבית, שציטטה גם היא גורמים באופוזיציה, דווח כי לוחמי חיזבאללה נסוגו מחזית דרעא.

האזור הוא חלק מהסכם הפסקת האש שנחתם בין ארצות הברית, רוסיה וירדן בשנה שעברה. וושינגטון איימה לפעול בתקיפות אם משטרו של בשאר אסד יפר את ההבנות, אך הוא פורס באזור את כוח "הנמר", יחידת העלית שהובילה את הקמפיין בפרברי דמשק בתחילת השנה. אסד אמר מוקדם יותר החודש כי בהמלצת רוסיה, הוא יתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

העיתון הפרו-סורי אל-ווטן דיווח כי יש "אינדיקציות גוברות להכנות לקראת תחילת מבצע נרחב לשחרור" הדרום.

לקריאה נוספת בנושא
מל"ט "רוכב שמיים" נפל ברמת הגולן הסורית; אין חשש לדליפת מידע

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
מורדים באזור דרעא, בחודש שעבר/רויטרס

המורדים טוענים כי מיליציות שיעיות שמפעילה איראן הגבירו את נוכחותן בחזית, חרף איומיה של ישראל כי לא תאפשר לטהראן להתבסס מעבר לגבול או בכל מקום אחר בסוריה. ואולם, גורם בשורות כוחות המשטר אמר לרויטרס כי מספרם של לוחמי המיליציות הללו אינו גדול. בלילה שבין ראשון לשני הותקפו מיליציות עיראקיות במזרח סוריה, ובתחילה הוטלה האחריות על הקואליציה האמריקנית.

ואולם, הקואליציה הכחישה זאת וגורם אמריקני אמר ל-CNN כי הייתה זו ישראל. הממשלה או צה"ל לא הגיבו לדיווחים על התקיפה, שאירעה באזור חריג ביחס לעשרות הפעולות המיוחסות לישראל בסוריה מאז החלה המלחמה.

אחת המטרות המרכזיות של המשטר היא השגת שליטה מחודשת על מעבר הגבול עם ירדן, ששימש לפני המלחמה כנתיב סחר חיוני באזור. סגירתו פגעה קשות בכלכלות של שתי המדינות. גורם ירדני אמר לרויטרס כי עמאן מודאגת מאוד מכך שהלחימה תגלוש לשטחה והיא מעורבת במאמצים הדיפלומטיים לשימור הסכם הפסקת האש באזור.

גורמים באופוזיציה הסורית אמרו כי לחימה התנהלה בחזית העיירה כפר שמס, בסמוך לרמת הגולן, ומזרחה יותר, בעיירה בוסרה אל-חריר, שנפגעה מעשרות פצמ"רים של צבא סוריה. עוד טוענים המורדים כי כוחות העלית של צבא סוריה, בגיבוי מיליציות איראניות מקומיות, הגבירו את מתקפות "הפגע וברח" שלהם בעמדותיהם ב"משולש המוות", שמחבר את פרבריה הדרומיים של דמשק עם דרעא וקוניטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully