וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט "רוכב שמיים" נפל ברמת הגולן הסורית; אין חשש לדליפת מידע

19.6.2018 / 18:58

המטוס הזעיר שמפעיל צה"ל נפל בדרום מערב סוריה. מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. בשנה האחרונה נרשמו התרסקויות אחדות של המל"ט בשטחי אויב בפעילות מבצעית

צילום: בני בן סימון, דובר צה"ל עריכה: יוסי אלטר

מטוס זעיר ללא טיס מסוג "רוכב שמיים" נפל היום (שלישי) בצפון רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדלף מידע. מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח שאחריהם הוא עוקב, אך לא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת מקרים בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לבירור הנסיבות ובחלק מהמקרים התברר כי מדובר בסוללה שנגמרה, ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

נכון לחודש ספטמבר האחרון נרשמו חמש תקריות כאלה בשנת 2017. "נפילות רוכב שמיים קורות הרבה פעמים בגלל שמדובר במטוס פשוט, יחסית זול, ללא גיבויים שבעצם נועד לבצע משימות אם צריך עד שהוא נופל", הסבירה סגן-אלוף רעות רטיג-וייס מפקדת היחידה. "אנחנו מתחקרים כל נפילה, יורדים לעומק, מקבלים החלטות, מפיקים לקחים, מצמצמים משנה לשנה את כמות הנפילות שלנו".

רוכב שמים שנפל בסוריה, 19 ביוני 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
המל"ט שנפל בשטח סוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

לדבריה, לא רק טעויות אנוש עומדות מאחורי ההתרסקויות. "אנחנו יודעים לחפות על הדברים בעזרת עבודה מאוד מקצועית", הוסיפה סא"ל רטיג-וייס. "כמעט בכל שנה הוספנו בערך אלף שעות טיסה לסל הביצועים שלנו. זה אומר שאנחנו מבצעים בכל שנה אלפי שעות טיסה עם מספר מצומצם של נפילות". על אף "ההד התודעתי" שנוצר בשל התרסקויות המזל"ט אומרת מפקדת היחידה כי הפעילות השוטפת והמודיעין שמייצרים לוחמי היחידה מאזנים את המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
מל"ט רוכב שמיים/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully