וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה באזור הגבול מחריפה: אלפים נמלטו מהפצצות משטר אסד

22.6.2018 / 0:35

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 12,500 אלף תושבים ברחו מאזורים שבשליטת המורדים בדרעא, עם התגברות התקיפות של צבא סוריה. זאת ברקע ההכנות למבצע רחב בדרום, כולל בסמוך לרמת הגולן. עוד דווח כי כוחות איראן וחיזבאללה נסוגו לעומק 40 קילומטרים מהגבול

אתר רשמי

כ-12,500 איש נמלטו מאזורים שבשליטת המורדים בדרום סוריה - כך דיווח היום (אמש) הארגון הסורי לזכויות אדם. זאת עם התגברות ההפצצות של צבא סוריה על מחוז דרעא, הסמוך לגבול עם ירדן, כחלק מההכנות לתחילת המתקפה הגדולה בדרום המדינה, גם בסמוך לגבול עם ישראל.

האזור הוא חלק מהסכם הפסקת האש שנחתם בין ארצות הברית, רוסיה וירדן בשנה שעברה. וושינגטון איימה לפעול בתקיפות אם משטרו של בשאר אסד יפר את ההבנות, אך הוא פורס באזור את כוח "הנמר", יחידת העלית שהובילה את הקמפיין בפרברי דמשק בתחילת השנה.

לקריאה נוספת בנושא
אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית
"תורך, דוקטור": ילדי הגרפיטי שהציתו את המרד נערכים למתקפת אסד

כוחות "צבא סוריה החופשית" באזור דרעא שבדרום סוריה, 29 במאי 2018. רויטרס
בית בדרעא שנפגע בלחימה, בחודש שעבר/רויטרס

אסד אמר מוקדם יותר החודש כי בהמלצת רוסיה, הוא יתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

העיתון הפרו-סורי אל-ווטן דיווח אתמול כי יש "אינדיקציות גוברות להכנות לקראת תחילת מבצע נרחב לשחרור" הדרום.

בתוך כך, הארגון דיווח גם כי כוחות איראן וחיזבאללה והמיליציות השייכות להם החלו לסגת מדרום סוריה לעומק 40 קילומטרים מהגבול עם ישראל וירדן. זאת, בעקבות בקשות רוסיה, לאחר שאחרונה קיימה התייעצויות עם גורמים אזוריים. עוד דווח כי רוסיה נתנה לארצות הברית ולירדן אפשרות לדון עם פלגי המורדים במטרה להגיע לפתרון באזור.

(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully