וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פליטים בגבול ישראל-סוריה; חשש מאלפים רבים כשדרעא תופצץ

מאות עקורים סורים שנמלטו מאזור הקרבות בדרום סוריה הגיעו לרמת הגולן, במרחק של קילומטרים בודדים מגבול ישראל. בתמונות שצולמו בצד הישראלי נראים מחנות הפליטים שהוקמו עבור העקורים. בצה"ל ממשיכים להעניק לפליטים טיפול רפואי ומזון

צילום: רויטרס

מאות עקורים סורים שנמלטו מאזור הקרבות במרחב דרעא שבדרום סוריה הגיעו בימים האחרונים לרמת הגולן, במרחק של קילומטרים בודדים מגבול ישראל. בתמונות שצולמו ליד אלוני הבשן נראים מחנות הפליטים שהוקמו עבור העקורים. בימים האחרונים הודיעו שלטונות ירדן כי לא יאפשר לפליטים סורים לחצות את הגבול ולהתיישב בערי אוהלים בשטח הירדני. במערכת הביטחון מעריכים כי אל מוקדים מסוימים בצפון רמת הגולן עלולים להגיע עשרות עקורים סורים, ובדרומה - אלפים ויותר, מאחר שהאזור מוגדר בטוח יחסית שכן לא מתקיימים בו חילופי אש.

בדרום רמת הגולן, מול תל פארס ותל חזקה, קיימים מחנות פליטים כבר כמה שנים. בעקבות הקרבות בימים האחרונים בדרעא, ההערכה היא כי חלק מהנמלטים יגיעו למחנות אלה. בימים האחרונים הגיעו לערי האוהלים לכל עשרות פליטים לכל היותר.

למרות מעברם של מאות עקורים למרחב הסמוך לגבול הישראלי בשטח הסורי, ממשיכים בפיקוד הצפון את פרויקט "שכנות טובה", הכולל סיוע הומניטרי לאזרחים סורים - טיפול רפואי, ניתוחים, והעברת ציוד רפואי ומזון.

מחנות פליטים מול אלוני הבשן, 28 ביוני 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
מחנות הפליטים בגבול סוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

אתמול דיווחו כוחות צבא אסד כי הצליחו לכבוש עוד כ-54 קמ"ר באזור דרעא. הצבא הסורי מסתייע בהפצצות כבדות של מטוסי המשטר לצד אלו של חיל האוויר הרוסי. על פי דיווחי האו"ם דרעא עומדת בפני גורל דומה לזה של חאלב ורוטה המזרחית - נזק בקנה מידה נרחב ומאות הרוגים ופצועים.

מהגזרה נמלטו כ-45 אלף בני אדם שמנסים למצוא מחסה בקרבת הגבול עם ירדן. אתמול אף דווח כי שלושה מבתי החולים באזור שהופצצו מהאוויר, הפסיקו את פעילותם לנוכח הנזק שנגרם להם. היום הודיע הארגון הסורי לזכויות אדם כי בהפצצות באזור דרעא נהרגו מאז אתמול 46 בני אדם - בהם 17 אזרחים. על פי הארגון, 93 אזרחים נהרגו עד כה בתקיפות במחוז, בשבועיים האחרונים.

דרום-מערב המדינה הוא אזור אסטרטגי רגיש, בשל סמיכותו לגבולות ירדן וישראל. ארצות הברית ורוסיה, התומכת בשלטונו של בשאר אסד, הסכימו בשנה שעברה על יצירת אזור אי-הסלמה שצמצם את הלחימה עד לשבועות האחרונים חרף אזהרת ארצות הברית. זו גם הבהירה למורדים שלא יצפו לסיוע צבאי מצדה נגד המשטר.

עוד באותו נושא

כוחות הנמר של אסד שועטים בדרום סוריה - ומקרבים את הלחימה לגבול ישראל

לכתבה המלאה
מחנות פליטים מול אלוני הבשן, 28 ביוני 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
מחנות הפליטים בגבול סוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully