וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה בדרום סוריה: במטרה ללחוץ על המורדים להיכנע

הפסקת אש בת 12 שעות הושגה בתיווך רוסיה. זאת כדי להביא לכניעת המורדים. מוקדם יותר השבוע ביצעה רוסיה 25 תקיפות בדרעא, אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים בדרום סוריה

צילום: רויטרס

(בווידאו: צבא אסד תקף את העיירות בוסר אלחריר ומליחת א-עטש, סמוך לעיר דרעא, שלשום)

הפוגה בלחימה בדרום סוריה החלה הלילה (שישי) בתיווך רוסיה - כך דווח בכלי תקשורת סוריים. ההפוגה תימשך 12 שעות, מטרתה להביא ללחץ על המורדים להיכנע.

שלושה בתי חולים יצאו מכלל שימוש שלשום בדרום-מערב סוריה בשל ההפצצות של כוחות המשטר על שטחי המורדים - כך דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם וארגון סיוע רפואי. המתקנים הרפואיים ממוקמים בעיירות סעידה, אל-ג'יזרה ואל-מוסיפרה הסמוכות לגבול עם ירדן, ממזרח לעיר דרעא.

משטרו של בשאר אסד פתח במתקפה באזור בשבוע שעבר, כשהוא זוכה לסיוע רוסי אווירי מאסיבי. לאורך המלחמה הממושכת, ממשלת סוריה הכחישה כי היא פוגעת במתקנים רפואיים כפי שדיווחו פעילי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם.

בנוסף לכך, דווח בתחילת השבוע כי רוסיה הפציצה אזור הנמצא בשליטת כוחות המורדים בדרום סוריה בפעם הראשונה מאז הסכם הפסקת האש שנחתם לפני כשנה. על פי הדיווח, בוצעו כ-25 תקיפות בעיירות בדרעא, מחוז הגובל בירדן ובישראל, שבו צבא סוריה מגביר את תקיפותיו בימים אלה כחלק מההכנות לכיבושו מחדש.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: חמישה הרוגים וכמה פצועים באירוע ירי במערכת עיתון במרילנד
מסתמן: ארדן יאריך בשנה נוספת את כהונתו של אלשיך
הירי במערכת עיתון במרילנד בארה"ב: כתב הפלילים עדכן בזמן אמת בטוויטר

בתים במחוז דרעא בסוריה שהופצצו בידי כוחות המשטר - 27 ביוני. AP
העיר דרעא שהופצצה השבוע ( צילום: AP)/AP

בתוך כך, בסוכנות "רויטרס" פרסמה בשבוע שעבר כי ארצות הברית הודיעה לכוחות המורדים בדרום סוריה כי היא לא תספק להם סיוע צבאי במערכה המתקיימת בדרעא. "עליכם לא לבסס את החלטותיכם על ההנחה או על הציפייה להתערבות צבאית מצדנו", הבהיר הממשל האמריקני במסמך שיועד לראשי קבוצות "צבא סוריה החופשית" (FSA).

דרעא נכללה בהסכם הפסקת האש בין רוסיה, ארצות הברית וירדן בשנה שעברה, אך המתקפה יצאה לדרך חרף אזהרותיה של וושינגטון. עם זאת, היא הבהירה למורדים באזור כי היא לא תעניק להם סיוע צבאי. לטענת משרד ההגנה של רוסיה, היא עדיין מחויבת להסכם.

12,500 איש נמלטו מאזורים אלה בשבוע שעבר בלבד, וכ-50 אלף מתחילת הלחימה. אסד אמר כי בהמלצת רוסיה, הוא ייתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

מלחמה בסוריה- צבא אסד תקף את העיירות בוסר אלחריר ומליחת א-עטש, סמוך לעיר דרעא. רויטרס
תקיפות משטר אסד בדום סוריה (צילום: רויטרס)/רויטרס

זו הפעם השנייה ברוסיה מכריזה על הפסקת אש זמנית בסוריה, בפעם הקודמת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הפוגה הומניטרית יומית בפרברי דמשק בסוף חודש פברואר. ההפוגה במזרח רוטה התקיימה בין השעה 9:00 לשעה 14:00 לפי שעון מקומי, ותוכננה להתקיים מידי יום. זאת לאחר שפוטין דן במצב בפרברי דמשק עם המועצה לביטחון לאומי. לפי דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הוא הביע דאגה מ"צעדים פרובוקטיביים" של המורדים. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי הטענות ולפיהן המשטר עשה שימוש בנשק כימי נועדו לפגוע בהפסקת האש, אחרי שהרשויות במזרח רוטה מסרו כי כמה בני אדם סובלים מתסמינים של חשיפה לגז כלור, וכי ילד אחד מת כתוצאה מכך.

תקיפה של צבא סוריה באזור מחוז דרעא, 28 ביוני. רויטרס
תקיפות משטר אסד בדום סוריה (צילום: רויטרס)/רויטרס
לוחם בשורות המורדים מתפלל אחרי סעודת האפטאר בעיירה במחוז דרעא, סוריה, 30 במאי 2018. רויטרס
לוחם בשורות המורדים מתפלל אחרי סעודת האפטאר בעיירה במחוז דרעא (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully