וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר חיובי לאלשיך? ארדן אישר את סבב מינוי הניצבים לבקשת המפכ"ל

29.6.2018 / 1:46

פרסום ראשון: השר לביטחון הפנים אישר את המלצותיו של המפכ"ל באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. גורם בכיר במשטרה: "קבלת המלצותיו של אלשיך - אמירה ברורה"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אישר הלילה (שישי) את המלצותיו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך באשר לסבב המינויים בצמרת המשטרה, שאמור להיכנס לתוקף בסוף השנה. הדבר מהווה מסר ברור לאלשיך, שמסתמן כי עשוי לקבל שנת הארכה לכהונתו, שכן לא נהוג לאשר את המלצותיו לאיוש הסגל הפיקודי של מפכ"ל המסיים תפקיד.

במסגרת סבב המינויים שאישר השר יועלו בדרגה ארבעה תתי-ניצבים במשטרה. תת-ניצב יורם סופר יקודם לדרגת ניצב ויפקד על אגף השיטור; תת-ניצב יוסי בכר יקודם לדרגת ניצב ויפקד על אגף משאבי אנוש; ראש מנ"ט תת-ניצב שי קופרמן יקודם לדרגת ניצב ויעמוד בראש אגף התקשוב שיוקם במשטרה, ותת-ניצב אבי אדרי, המשמש כמזכיר הביטחוני של השר ארדן יקודם אף הוא לדרגת ניצב לאור ההחלטה להעלות את תפקיד המזכיר הבטחוני לדרגת ניצב, הוא יישאר בתפקידו בעקבות המלצתו של המפכ"ל.

גורם בכיר במשטרה אמר כי "העובדה שהשר ארדן קיבל את כל המלצות המפכ"ל באשר לסבב המינויים שיעצבו את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בתחילת 2019 מהווה רמז עבה לכך שהשר החליט להשאיר את אלשיך בתפקידו שנה נוספת". הגורם נוסיף כי "יש כאן אמירה ברורה. סבב המינויים הזה התעכב זמן רב, ועתה עם ההודעה על אימוץ כל ההמלצות ברור כי השר מתכוון להאריך את כהונת המפכ"ל.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"רמז עבה". אלשיך וארדן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגש לאחרונה עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ודן איתו בהנחיות להליך מינוי מפכ"ל המשטרה. זאת, בעקבות מכתב ששלח מנדלבליט לארדן, בו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת המפכ"ל הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך. במהלך הפגישה הנחה מנדלבליט את השר שלא לערב בהליך המינוי גורמים המצויים תחת חקירה.

במכתב ששלח מנדלבליט לפני כשבועיים נכתב כי "לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן. בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" ח"כ יאיר לפיד האשים לפני כמה שבועות כי יש ניסיון להדיח את אלשיך בשל חקירותיו של נתניהו, ובפרט החקירה הצפויה בעניין הצוללות. לפיד גיבה את מנדלבליט, לאחר שזה אמר כי מערכת אכיפת החוק עומדת תחת מתקפה. "מי שמוביל את המתקפה הוא מי שאמור היה להגן עליה. יש פה ראש ממשלה שכל הזמן מתבכיין שמשתמשים נגדו ב'פייק ניוז', ובו בזמן לא מפסיק להפיץ בעצמו 'פייק ניוז' נגד המפכ"ל, נגד המשטרה, נגד בית המשפט, גם נגד 'יש עתיד' ונגדי", אמר לפיד.

(עדכון ראשון: 00:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully