וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: בית המשפט ביטל את עונש המוות לנערה שרצחה את בעלה האנס

בית משפט לערעורים גזר חמש שנות מאסר על נורה חוסיין בת ה-19, אחרי שהחלטת בית המשפט האסלאמי לגזור עליה עונש מוות עוררה זעם בינלאומי. ידוענים מרחבי העולם דרשו את שחרורה של הנערה בת ה-19 באמצעות ההאשטג #צדקלנורה

צילום: CNN, עריכה: איתי עמרם

בית משפט לערעורים בסודאן הפך את החלטת בית המשפט האסלאמי במדינה, שפסק גזר דין מוות על נורה חוסיין בת ה-19, החשודה ברצח בעלה בן ה-35 לאחר שלדבריה אנס אותה באכזריות. במקום עונש מוות פסק בית המשפט על חוסיין חמש שנות מאסר. עונש המוות שהוטל על הנערה עורר זעם בינלאומי, וידוענים מרחבי העולם דרשו את שחרורה ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטג #צדקלנורה. אמה של חוסיין, זאינב אחמד, אמרה לרשת BBC הבריטית כי היא שמחה מכך שחייה של בתה ניצלו.

חוסיין אולצה להתחתן כשהייתה בת 15, לבעלה המבוגר ממנה ב-16 שנה. "הוא אמר להוריי שהוא רוצה להינשא לי", סיפרה. "בפעם הראשונה שראיתי אותו זה קרה שבוע אחרי שהוא העביר הצעת נישואין דרך דוד שלי. אמרתי לו שאני לא רוצה להינשא, אני רוצה ללמוד, הייתי בכיתה ח'".

לדבריה, "הם עבדו עליי, הם ביצעו את כל הטקסים הנהוגים לקראת החתונה. כעסתי מאוד, לא רציתי את הגבר הזה. קשרתי צמות בשיער מתוך כוונה להתאבד בתלייה".

עוד בוואלה! NEWS:
שורפים פחים וסוגרים חנויות: מחאת הסוחרים באיראן מתרחבת
ניצחון לטראמפ: העליון אישר את הצו המונע הגירה מ-5 מדינות מוסלמיות
נשיא הפיליפינים נגד הכנסייה הקתולית: אלוהים הוא טיפש

נורה חוסיין, נערה סודאנית שאולצה להתחתן בגיל 15. CNN, אתר רשמי
נורה ובעלה ביום חתונתם/אתר רשמי, CNN

בהמשך, סיפרה, ניסה בעלה לממש את הנישואים. "הגענו לדירת ירח הדבש, נעלתי את עצמי באחד החדרים. סירבתי לאכול. סירבתי לעזוב את חדרי. ביום התשיעי הגיעו קרובי משפחתו", אמרה. "דוד שלו אמר לי ללכת לחדר השינה. אמרתי לא ואז הוא גרר אותי בזרועי לחדר השינה, ואז כולם קרעו ממני את בגדיי. דודו ריתק אותי למיטה ושניים אחרים החזיקו את זרועותיי. הוא הפשיט אותי ושכב איתי בזמן שאני מתייפחת וצורחת".

יום למחרת האונס, בעלה של נורה ניסה לעשות זאת שוב, והיא דקרה אותו למוות. כשפנתה למשפחתה לבקש עזרה, היא הסגירה אותה למשטרה. "לא היה לי מושג איך הגעתי לשם, עדיין החזקתי את הסכין", סיפרה.

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully