וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים נגד הכנסייה הקתולית: אלוהים הוא טיפש

דוטרטה השתלח בסיפור הבריאה ואמר כי זו "תיאוריה טיפשית מאוד", והרגיז את אנשי הדת שבעבר הובילו להפלת מנהיגים במדינה הקתולית הגדולה ביותר באסיה. "הוא אדם רשע"

עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר כי אלוהים הוא "טיפש" ועורר סערה במדינה הקתולית הגדולה ביותר באסיה. בכנסייה הקתולית, שהייתה אמצעי מרכזי להפלת מנהיגי עבר במדינה, תקפו את הנשיא בחריפות.

בנאום שנשא בפני גורמי ממשל ביום שישי, הביע דוטרטה את חוסר אמונו בסיפור הבריאה ואמר כי הסיפור שלפיו בני האדם כבר נולדים חוטאים הוא "תיאוריה מטופשת מאוד". דוטרטה, שידוע בלשונו הבוטה וחסרת הרסן, אמר: "מי זה האלוהים הטיפש הזה. הוא ממש טיפש. הוא יצר משהו מושלם, ואז אתה חושב על משהו שיהרוס את איכות היצירה שלך".

דבריו עלולים לפגוע בפופולריות שלו במדינה, ש-80% מאוכלוסייתה קתולית ו-10% נוספים משתייכים לזרמים אחרים בנצרות. עד כה, התמיכה בדוטרטה נותרה גבוהה על אף התבטאויותיו נגד נשים, הומואים וקבוצות אחרות, והמדיניות שלו נגד סוחרי ומשתמשי סמים.

לקריאה נוספת בנושא
הזמין לבמה - ונישק בשפתיים: השערורייה החדשה של נשיא הפיליפינים

נשיא הפיליפינים בנאום לרגל יום העצמאות, 12 ביוני 2018. רויטרס
הותקף מינית על ידי כומר כשהיה צעיר. דוטרטה, החודש/רויטרס

זאת לא הפעם הראשונה שבה דוטרטה תוקף את הכנסייה. כשהיה מועמד לנשיאות, קילל דוטרטה את האפיפיור על כך שגרם לפקקי ענק במהלך ביקורו במדינה ב-2015. אתמול הצדיק הנשיא את דבריו ואמר כי זה נובע מתסכולו מכך שאנשי דת מבקרים את ממשלו, במיוחד מיסיונרית אוסטרלית שאותה הוא רוצה לגרש מהמדינה.

דוברו של הנשיא, הארי רוקה, אמר כי דוטרטה הביע את זעמו בתור קורבן שנפגע מינית על ידי כומר בילדותו. בתדרוך לעיתונאים אמר דוברו של הנשיא כי הממשלה הקימה ועדה בת שלושה אנשים כדי לפתוח בדיאלוג עם הכנסייה הקתולית ועם ארגוני דתיים אחרים במטרה להפחית את המתיחות. "אני יודע שיש הפרדה בין כנסייה למדינה, אבל הנשיא רוצה לפתוח בדיאלוג עם הכנסייה הקתולית", אמר.

ועידת הבישופים הקתוליים של הפיליפינים, שהייתה חלק משמעותי בהפגנות שהובילו להפלת הרודן פרדיננד מרקוס, הגנה אתמול בהצהרה שמסרה על לימודי הדת ואמרה כי דוטרטה "תוקף את האמונה הנוצרית".

הסנאטור אנטוניו טרילנס, אחד ממבקריו הקולניים ביותר של הנשיא, כינה אותו "אדם מרושע". סנאטור אחר, ג'ואל וילנוובה, אמר: "האלוהים שלי אמיתי והוא חי. אנחנו מתפללים שהנשיא יראה את האור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully