וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמין לבמה - ונישק בשפתיים: השערורייה החדשה של נשיא הפיליפינים

דוטרטה נאם בפני עובדים פיליפינים בדרום קוריאה, וקרא לשתי נשים להצטרף אליו. את הראשונה חיבק, ואת השנייה שכנע לנשק. "הופעה מבחילה של נשיא מיזוגן", תקף ארגון זכויות אדם מקומי

עריכה: יאיר דניאל

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרה יצר סערה חדשה, אחרי שנישק אישה על שפתיה במהלך אירוע שהועבר בשידור חי בטלוויזיה. דוטרטה נאם בפני קהל בקוריאה הדרומית, ואז קרא לאישה לבמה ושכנע אותה לנשק אותו. המחזה גרר תשואות מצד הקהל, שברובו היה של אזרחים פיליפינים העובדים במדינה, כמו האישה שאותה נישק הנשיא השנוי במחלוקת.

בתחילה, הזמין דוטרטה שתי נשים להצטרף אליו לבמה ולקבל עותק חינם של ספר. הוא חיבק את האישה הראשונה ונשק בלחיה, לפני שהזמין את האישה השנייה לנשק אותו על שפתיו. אחרי הסתייגות ממושכת מצדה, שכללה צחוק לחוץ מצדה, הוא רכן ונישק אותה על שפתיה.

התנהגות בלתי הולמת- נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, נישק עובדת מדינה על שפתיה במהלך כנס בקוריאה הדרומית. אתר רשמי
התנהגות בלתי הולמת- נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, נישק עובדת מדינה על שפתיה במהלך כנס בקוריאה הדרומית/אתר רשמי

ארגון זכויות האדם הפיליפיני "גבריאלה" גינה את מעשה הנשיא, שאותו תיאר כ"הופעה מבחילה של נשיא מיזוגן". עוד אמר הארגון כי היה זה חלק מניסיון נרחב יותר של דוטרטה להדוף עיסוק בסוגיות אמתיות, ברקע הפופולריות הצונחת שלו. "ההתנהגות המצ'ואיסטית הקבועה שלו נועדה לשמש שעשוע במטרה להסתיר את המציאות של הצניחה החדה בפופולריות שלו בשל הוצאות להורג ללא משפט, רפורמת המס ושערוריות שחיתות הרובצים על שלטונו", מסר הארגון.

זאת לא הפעם הראשונה שבה דוטרטה מתבטא בצורה שנויה במחלוקת כלפי נשים. באפריל 2016, במהלך קמפיין הבחירות שלו, לעג דוטרטה על רצח ואונס של מיסיונרית אוסטרלית. בתחילת השנה, אמר הנשיא לחייליו כי הם צריכים לירות באיברי מינן של מורדות קומוניסטיות.

שתי התקריות הובילו לביקורת נרחבת נגד דוטרה ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully