וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה בטורקיה: נכנסנו לעידן של שלטון יחיד

מוהרם אינג'ה הודה בהפסדו, אך אמר כי המדינה נכנסת ל"תקופה מסוכנת" בעקבות הסמכויות הרבות של ארדואן. ארגון משקיפים אמר כי הבחירות לא היו הוגנות, ובאירופה הזהירו מהשלכות "מריחקות לכת"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן ושניר דבוש

מועמד האופוזיציה בבחירות לנשיאות טורקיה, מוהרם אינג'ה, הזהיר אתמול (שני) כי המדינה נכנסת ל"תקופה מסוכנת של שלטון יחיד". זאת אחרי שהודה בהפסד לנשיא המכהן רג'פ טייפ ארדואן, שקיבל לידיו סמכויות נרחבות לאחר הבחירות הצמודות ביותר זה שנים רבות במדינה. ואולם, אלו, לפי ארגון משקיפים אירופי, לא היו הוגנות. גם באירופה הזהירו מהשלכות "מרחיקות הלכת" על הדמוקרטיה הטורקית.

במסיבת עיתונאים שכינס נציג מפלגת העם הרפובליקאית (CHP), אמר אינג'ה לכתבים כי מערכת הבחירות לא הייתה הוגנת, מהקדמתן בשנה וחצי ועד להכרזת התוצאות הרשמיות. עם זאת, חבר הפרלמנט והמורה לפיזיקה לשעבר, שקיבל 31% מהקולות על אף קמפיין בחירות נלהב שמשך מיליוני תומכים, אמר כי הוא לא יערער על התוצאות. ארדואן זכה בכ-53% מהקולות ונמנע בזכות כך מסיבוב שני בעוד שבועיים. ארבעת המועמדים הנוספים קיבלו מתחת ל-10% מהקולות כל אחד.

עוד בנושא הבחירות בטורקיה:
אחרי הניצחון בבחירות, לאן יוביל ארדואן את טורקיה? אורן נהרי עושה סדר
מינוי שופטים והכרזת מצב חירום: הסמכויות החדשות של ארדואן
הסולטן פגיע: ארדואן הפך לשליט יחיד - אך העם הטורקי הפגין סימני התנגדות

מועמד מפלגת האופוזיציה החילונית, מוהרם אינצ'ה, מצביע בקלפי בעיר ילובה, טורקיה, 24 ביוני 2018. רויטרס
הזהיר מתקופה מסוכנת של שלטון יחיד. אינג'ה/רויטרס

ארדואן בן ה-64 זכה לברכות ממנהיגים רבים בעולם, אך במערב השתהו לנוכח ההתדרדרות בשלטון החוק בטורקיה בשנים האחרונות. מאז ניסיון ההפיכה לפני כשנתיים, ארדואן עצר כ-160 אלף איש, הדיח מספר דומה של עובדי ציבור, סגר כלי תקשורת של האופוזיציה והסתכסך עם בעלות בריתה המסורתיות של חברת נאט"ו.

עוד באותו נושא

ארדואן זכה בבחירות: "הניצחון הוא של כל אחד מ-81 מיליון האזרחים שלי"

לכתבה המלאה
ND נשיא טורקיה הוכרז כמנצח על ידי ועדת הבחירות המרכזית, ונשא נאום ניצחון מול תומכיו באנקרה: "הניצחון הוא של כל אחד מ-81 מיליון האזרחים שלי". רויטרס
ארדואן אחרי ניצחונו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully