וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון בבחירות, לאן יוביל ארדואן את טורקיה? אורן נהרי עושה סדר

25.6.2018 / 20:01

אחרי שניצח ברוב דחוק, יש לארדואן יותר סמכויות מאשר לכל נשיא בעולם. הוא היחיד היכול למנות ולפטר שרים, יש לו שליטה מוחלטת בתקשורת, במערכת המשפט, הביטחון ומה לא. כעת עליו להתמודד עם האבטלה ובריחת ההון מטורקיה, וגם עם האופוזיציה לשלטונו

עיצוב: אביחי ברוך

מה יקרה כעת בטורקיה?

הבחירות בטורקיה הסתיימו, ויש תשובות ברורות. מי ניצח? ארדואן כמובן. נגד כל התחזיות הוא ניצח כבר בסיבוב הראשון, ולא נזקק לסיבוב שני שבו כל האופוזיציה הייתה מתאחדת נגדו. גם אם הבחירות לא היו הוגנות, והן לא היו - ארדואן שב לארמון הנשיאות, ובמידה רבה מעתה הוא אכן סולטן - יש לו סמכויות מעבר לכל נשיא בעולם, כן, כולל פוטין.

בבחירות לפרלמנט אין למפלגתו של ארדואן, "מפלגת הצדק והפיתוח", רוב מוחלט לבדה, אבל יחד עם בת בריתה יהיה לה. ממילא זה פחות חשוב - ארדואן הוא היחיד היכול למנות ולפטר שרים, יש לו שליטה מוחלטת בתקשורת, במערכת המשפט, הביטחון ומה לא. הפרלמנט יהיה רק חותמת גומי.

עוד בוואלה! News:
"תגידו שזו לא אני!": כששרה נתניהו שמעה את קלטת ה"פסי-כו-לו-גית"
בדיקת וואלה! NEWS: אילו רשויות מקומיות יממנו מצלמות בפעוטונים?
המשפט ליד האוטובוס והקצינה עם "הקסמים האישיים": דוח תלונות החיילים

ארדואן. עיבוד תמונה
ארדואן/עיבוד תמונה

מה עכשיו? האתגר המרכזי הוא הכלכלה. הלירה הטורקית בקריסה, האבטלה - במיוחד בקרב צעירים - עולה, ההון בורח מהמדינה והשקעות חוץ לא מגיעות. ארדואן רוצה צמיחה בכל מחיר, גם על חשבון אינפלציה. הוא נבחר בגלל הצלחתו הכלכלית, והוא רוצה לשחזר אותה.

טורקיה בחרה ארדואן - אבל ברוב דחוק מאד. כשליש מהטורקים בחרו מועמד אלמוני וכריזמטי, אינצ'ה. כלומר: יש אופוזציה בטורקיה, קיימת אי שביעות רצון מהמשטר האיסלמיסטי, מריכוז הסמכויות בידי ארדואן, מהכיוון הדתי שאליו צועדת המדינה. אולי הקסם מתחיל לפוג. השאלה הגדולה היא כזאת: אם תהיה סכנה למשטר ארדואן, האם הוא יקבל את דין הבוחר, או שהבחירות הלא-הוגנות שראינו יהפכו לדיקטטורה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully