וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות חפץ: "נתניהו קיבל חשבון מיני-בר של 6,000 דולר ביומיים"

בחדשות 2 פורסמו תמלולים נוספים מהקלטותיו של עד המדינה ניר חפץ, בהן נשמע חשב משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי שטראוס, כשהוא מלין על התנהלותם הבזבזנית של בני הזוג נתניהו בחו"ל. "שרה מאלצת עובדים לשלם מכספם עבור מוצרים לבית"

באדיבות המהדורה המרכזית בחדשות 2

(בווידאו: פרסום הקלטות ניר חפץ אתמול בחדשות 2)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל חשבון על סך 6,000 דולרים על המיני-בר במלון שבו התארח במוסקבה בשנת 2010 - כך אמר חשב משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי שטראוס, בהקלטה שהשמיע עד המדינה ניר חפץ לחוקריו ושאת תמלולה פרסם הערב (שני) גיא פלג בחדשות 2. במהדורה המרכזית נחשף חלק נוסף מתמלולי ההקלטות שערך חפץ עם שטראוס, ובו מלין האחרון על התנהלותם של בני הזוג נתניהו בכל הנוגע להוצאותיהם כשהם שוהים בביקורים בחו"ל.

"ניר, תשמע, אתה נראה לי הבן אדם הרציונלי היחידי בסביבה הארגונית הזו", אמר שטראוס לחפץ על פי הפרסום. "יש כאן את עזרא סיידוף, הוא רוצה לרצות אותם. הוא יוצר משברים ופותר אותם. יש כאלה אנשים בכל סביבה שזו שיטת העבודה שלהם. איך הוא עושה את זה? הוא הולך לנתן אשל, שלא משנה מה דעתי עליו אבל היא לא נוחה, בלשון המעטה".

עוד בוואלה! NEWS:
לדרבי חוקים משלו: האם נתניהו ואבו מאזן ייפגשו בגמר המונדיאל
"הם רוצים לעצב את כל החצר": הקלטות ניר חפץ נחשפות
השיפקה נוהרת בהמוניה: מה נתניהו אוכל כששרה לא מסתכלת?

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ/ראובן קסטרו

"יש כאן כמה דברים נורא מוזרים בעיני", מוסיף שטראוס בהקלטה. "הגברת נתניהו למשל נמצאת בארצות הברית. נתתי לעזרא כסף מזומן. אמרתי לו 'איפה הכסף? הוא רק למטרה אחת. אם ראש הממשלה ורעייתו, במסגרת הביקור בחו"ל, הולכים למסעדים ואוכלים - רק אז תשלם עם הכסף הזה. זה הכל. אתה לא קונה כריות ואתה לא קונה סדינים, ואתה לא קונה מתנות. שום דבר'".

"כמה כסף נתת לו?", נשמע חפץ שואל. "אני נותן לו כל פעם סכום שמספיק לו. 1,500 או 2,000 דולר. אגב, כשראש הממשלה היה במוסקבה קיבלנו רק על המיני-בר, על יומיים או שלושה 6,000 דולר", השיב שטראוס. חפץ הקשה ושאל: "אבל זה בסדר, מותר לו, לא?" ושטראוס ענה: "כן, נכון שמותר לו, אבל צריכים גם איזושהי סבירות מסוימת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לאמריקה הלטינית - 10 בספטמבר 2017. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה ורעייתו ממריאים לדרום אמריקה, ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

בהקלטות נשמע חפץ מזהיר את שטראוס מהשלכות אפשריות של מעשי הזוג נתניהו על עתידם של השניים. "יוסי, אתה חייב לקחת בחשבון. החיים הם לא תמיד בחירה בין אלטרנטיבה טובה לרעה, אלא בין רעה לפחות רעה. אתה צריך להניח, עכשיו, שיש סיכוי מאוד מאוד מאוד גבוה, להערכתי 95%, שהסיפורים האלה ייגמרו כמו שעזרא היה איתו פעם קודמת (במשטרה). אתה תשב ותצטרך לתת תשובות. לכן, מהרגע שאתה יוצא מהחדר הזה אתה מתכונן ליום הזה. תתעד את הפעילות שלך, כי אתה אדם ישר. אסור בשום פנים שאתה תמצא את עצמך לא מוכן. הם ינסו להפיל עליך דברים ואולי קצת על שלומית (פרגו-ברנע). יש לך את המשפחה שלך, את הבריאות שלך ואת השם שלך. אל תאבד אותם".

על פי הפרסום שוחחו שני הבכירים גם על מנהגה של שרה נתניהו לדרוש מעובדיה לרכוש לה בכספם מוצרים שונים. "הדבר החמור ביותר הוא שאשת ראש הממשלה מאלצת אנשים לשלם מכספם עבור כל מיני דברים", אומר שטראוס בהקלטה. "למשל, את העוזר הזה של עזרא סיידוף. באו אלי עם החשבוניות ואמרתי להם 'תקשיבו, זאת הפעם האחרונה שאני משלם לך. אתה לא אמור לשלם מכיסך'", הוא מוסיף. חפץ השיב: "זה בטח כמה עשרות שקלים", ושטראוס הסביר: "כל דבר הם קונים לה. תראה, במיוחד עזרא מפעיל את כל הצוות של המשרד, שזה דבר מטורף בעיני. והם רצים וקונים לה כל מיני דברים. זה פשוט לא להאמין. זה אנשים שאין להם כסף, מסכנים".

ביבי נתניהו, שרה נתניהו וניר חפץ בגני התערוכה, תל אביב 17/03/2015. ראובן קסטרו
חפץ עם בני הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי "הכל שקרים, כולל שקר על המיני-בר. בחדרו של ראש הממשלה בדרך כלל אין מיני-בר, אלא בקבוקי מים וסודה בלבד. חוץ מזה, פעמים רבות חייבו את חדרי כלל המשלחת על חשבון החדר של ראש הממשלה. מעולם לא הייתה הזמנה כזאת של ראש הממשלה ולו הייתה, היא הייתה נבדקת במסרקות ברזל כבר ב-2010". עוד נמסר כי "כנראה שההצלחות הגדולות של ראש הממשלה מול איראן מטרידות את ערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully